sticky toffee pudding

Polish translation: ciasto w polewie toffi na ciepło

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sticky toffee pudding
Polish translation:ciasto w polewie toffi na ciepło
Entered by: Magdalena Duda-Klimaszewska

21:30 Apr 9, 2005
English to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: sticky toffee pudding
rodzaj ciast(k)a, bez kontekstu
Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
ciasto w polewie toffi (podawane na cieplo)
Explanation:
pewnie tak jak ja znasz smak i wyglad, pierwsze co przychodzi mi do glowy,
zazwyczaj jest to ciasto/pudding czekoladowy z polewa

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-04-09 21:46:40 GMT)
--------------------------------------------------

przepraszam, ciasto nie powinno być czekoladowe, zazwyczaj to ciasto biszkoptowe, a kolor ponoć przejumuje od samej polewy toffi

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 3 mins (2005-04-09 22:33:32 GMT)
--------------------------------------------------

Tak jak niżej skomentowałam, wersja \'biszkopt z kremem budyniowym toffi\' również trafnie określa to ciasto.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 16 mins (2005-04-09 22:46:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=1
Selected response from:

arletad
Grading comment
Dziekuje bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3ciasto w polewie toffi (podawane na cieplo)
arletad
3 -1kleisty budyń o smaku toffi
ZenonStyczyrz


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
kleisty budyń o smaku toffi


Explanation:
ew. gęsty jeśli kontekst pozwala

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  arletad: z pewnością nie budyń, a smak toffi to często się ogranicza to samej polewy, ciasto to zazwyczaj biszkopt parzony
7 mins
  -> "budyń o smaku toffi" - 15 odsłon dla całej frazy - popatrz do Google

neutral  leff: toffi to nie smak, tylko rodzaj słodyczy o rozmaitych smakach.//Jutrzenka ma toffi w 5 smakach, w Atlantic City sprzedają toffi słone(!) w różnych smakach. Co to jest więc 'smak toffi'?A 'bochater' jest w góglu 347 razy, więc 112 nie robi na mnie wrażenia
11 mins
  -> "o smaku toffi" 112 odsłon dla całej frazy w Google

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
ciasto w polewie toffi (podawane na cieplo)


Explanation:
pewnie tak jak ja znasz smak i wyglad, pierwsze co przychodzi mi do glowy,
zazwyczaj jest to ciasto/pudding czekoladowy z polewa

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-04-09 21:46:40 GMT)
--------------------------------------------------

przepraszam, ciasto nie powinno być czekoladowe, zazwyczaj to ciasto biszkoptowe, a kolor ponoć przejumuje od samej polewy toffi

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 3 mins (2005-04-09 22:33:32 GMT)
--------------------------------------------------

Tak jak niżej skomentowałam, wersja \'biszkopt z kremem budyniowym toffi\' również trafnie określa to ciasto.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 16 mins (2005-04-09 22:46:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=1


arletad
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziekuje bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ZenonStyczyrz: "ciasto w polewie toffi" - zero trafień
14 mins
  -> jeśli kiedykolwiek jadłeś sticky toffee pudding to pomimo twoich odkryć na googlu nie jest to budyń!Nie twierdzę, że moja sugestia jest wersją definytywną, ale co do budyniu to nie dam się przekonać. Ewentualnie, biszkopt z kremem budyniowym toffi.

agree  Joanna Borowska: http://www.stickytoffeepudding.com/ (zakładka "about sticky toffee")
59 mins
  -> dzięki, wygląda na to, że potrzebuję wsparcia, aby przekonanać Zenona

agree  *eva*: rodzaj babeczki? często sprzedają to w puszkach, trzeba podgrzać przed podaniem i faktycznie ma ciemny kolor
2 hrs

agree  Hanna Burdon: Ciasto jest daktylowe, czyli ani czekolada, ani biszkopt, ale budyń to nie jest na pewno.
2972 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search