Affiliated Faculty

Polish translation: współpracownik naukowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Affiliated Faculty
Polish translation:współpracownik naukowy
Entered by: aniaCz

15:08 Jul 12, 2010
English to Polish translations [PRO]
Education / Pedagogy / titles
English term or phrase: Affiliated Faculty
witam, zastanawiam się jak można przetłumaczyć termin: Affiliated Faculty - jest to tytuł nadawany przez uczelnie dla pracowników naukowych spoza uczelni, którzy z współpracują z daną uczelnią? Zrzeszony / afiliowany pracownik naukowy ?
aniaCz
współpracownik naukowy
Explanation:
Poguglaj - wygląda, że to może być to.

Np tu, przed doktorantami jest dr inż. Krzysztof Kosiuczenko
współpracownik naukowy.
http://kmiis.wme.wat.edu.pl/prez_html_2010/sklad.html

Albo tu, w opisie konferencji zorganizowanej przez Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w Waeszawie:
prof. Ludwig Moser z Uniwersytetu w Wuerzburgu (Niemcy) wieloletni współpracownik naukowy Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu ,
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aoUwNkH...
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
thx
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wykładowcy gościnni
Barbara Kornacka
3współpracownik naukowy
allp


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
affiliated faculty
wykładowcy gościnni


Explanation:
"Faculty" trzeba przetłumaczyć przez l.mn, bo to rzecz. zbiorowy- bo chodzi o pracowników naukowych w tym kontekście, nie o wydział taki czy inny, prawda?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-07-12 16:15:49 GMT)
--------------------------------------------------

po dokładniejszym przeczytaniu pytania: o jednej osobie to oczywiście będzie: "wykładowca gościnny".


    Reference: http://www.civitas.edu.pl/wykladowcy_goscinni
Barbara Kornacka
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Stanislaw Czech, MCIL: a co jeżeli on tylko współpracuje na odległość?
2 hrs
  -> rzeczywiście wówczas to nie będzie dobry odpowiednik. Ale też, czy "Affiliated Faculty" to pracownicy zaangażowani w taką współpracę na odległość?

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
affiliated faculty
współpracownik naukowy


Explanation:
Poguglaj - wygląda, że to może być to.

Np tu, przed doktorantami jest dr inż. Krzysztof Kosiuczenko
współpracownik naukowy.
http://kmiis.wme.wat.edu.pl/prez_html_2010/sklad.html

Albo tu, w opisie konferencji zorganizowanej przez Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w Waeszawie:
prof. Ludwig Moser z Uniwersytetu w Wuerzburgu (Niemcy) wieloletni współpracownik naukowy Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu ,
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aoUwNkH...


allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 58
Grading comment
thx




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search