skin effect

Polish translation: (wykorzystujący) efekt naskórkowości

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:skin effect
Polish translation:(wykorzystujący) efekt naskórkowości
Entered by: Adrian Liszewski

21:36 Feb 6, 2012
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: skin effect
Dokładnie to co tutaj: http://www.skin-trace.com/
W moim artykule występuje zdanie podobne do występującego na powyższej stronie: SKIN-EFFECT heat tracing systems. W googlu się znajdują tylko wyniki anglojęzyczne. Coś mi świta po głowie, że może chodzić o efekt powierzchniowego przepływu elektronów w przewodniku...
Adrian Liszewski
Poland
prąd naskórkowy
Explanation:
ewentualnie efekt naskórkowy, ale to raczej przy wyższych częstotliwościach.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-02-07 00:23:38 GMT)
--------------------------------------------------

Główną propozycją miał być "efekt naskórkowy" zgodnie z treścia z pytania. Prąd jest alternatywą.
Selected response from:

Marta Williams
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję. Mimo drugiej odpowiedzi, która zawiera linka, pani odpowiedź była wystarczająca do naprowadzenia mnie na odpowiednie tory.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1zjawisko naskórkowości
Arrakis
4prąd naskórkowy
Marta Williams


Discussion entries: 10





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
zjawisko naskórkowości


Explanation:
Po prostu.

Arrakis
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1127

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Zjawisko naskórkowości (ang.: skin effect) - zjawisko występujące w obwodach prądu przemiennego, powodujące, że gęstość prądu przy powierzchni przewodnika jest większa, niż w jego wnętrzu. http://pl.wikipedia.org/wiki/Naskórkowość
1 hr
  -> Dziękuję :)

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prąd naskórkowy


Explanation:
ewentualnie efekt naskórkowy, ale to raczej przy wyższych częstotliwościach.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-02-07 00:23:38 GMT)
--------------------------------------------------

Główną propozycją miał być "efekt naskórkowy" zgodnie z treścia z pytania. Prąd jest alternatywą.

Marta Williams
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 26
Grading comment
Dziękuję. Mimo drugiej odpowiedzi, która zawiera linka, pani odpowiedź była wystarczająca do naprowadzenia mnie na odpowiednie tory.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciek Pastuszka
16 mins

disagree  Polangmar: Jeśli już coś z prądem, to "naskórkowa część prądu" - nie jest to rodzaj prądu; w sieci "prąd naskórkowy" praktycznie nie występuje (oprócz forumowych wypowiedzi). || Może - ale argumenty typu "Tak jest, bo JA tak twierdzę" mnie nie przekonują.
1 hr
  -> To, że czegoś nie możesz znaleźć w googlach to nie znaczy że tego nie ma.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search