pour

Polish translation: obszar, pole, strefa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pour
Polish translation:obszar, pole, strefa
Entered by: zawadzka76

21:36 Nov 7, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / PCB - printed circuit boards
English term or phrase: pour
In electronics, the term copper pour refers to an area on a printed circuit board filled with copper (the metal used to make connections in printed circuit boards).
zawadzka76
United Kingdom
obszar, pole, strefa
Explanation:
A copper pour or fill refers to an area on a printed circuit board where the original copper is not etched away, and remains in place, usually electrically connected to the Ground signal, producing a “Ground Plane”.

-------

Cienki obrys płytki

Dobrze jest wypełnić puste miejsca na płytce obszarami miedzi połączonymi do masy. Obszar miedzi ma obejmować całą naszą płytkę i musimy go narysować na żółtych krawędziach. Obecnie nie możemy na nich nic narysować, bo ustawiona jest siatka calowa 10mils, a żółte krawędzi zostały narysowane na siatce milimetrowej. Przełączmy zatem jednostki na milimetry i wybierzmy siatkę 1mm. Klikamy na przycisk Dodaj strefy z paska po prawej, a następnie wybieramy jeden z narożników płytki. Pola miedzi mają być na warstwie górnej i mają był połączone z masą, czyli z GND. Z pozostałymi opcjami można poeksperymentować i dobrać doświadczalnie najlepsze rezultaty. Po kliknięciu OK przechodzimy do rysowania obrysu strefy, pokrywającego się z obrysem płytki. Podwójne kliknięcie kończy rysowanie. Następnie należy kliknąć prawym przyciskiem na obrys i wybrać Strefy > Wypełnij strefę.

Strefy

W tym przypadku efekt zalania wolnych obszarów miedzią jest bardzo mizerny, gdyż rozmieściliśmy elementy tak gęsto, że nie ma już czego zalewać :) Stwierdziłem, że płytka będzie wyglądać bardziej profesjonalnie bez takich pól miedzi i tym razem z nich zrezygnuję. Klikamy prawym przyciskiem na obrys, a następnie Strefy > Usuń obrys strefy.

- http://extronic.pl/content/17-projektowanie-plytki-pcb
Selected response from:

geopiet
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wypełnienie (miedzią)
Arrakis
2 +1obszar, pole, strefa
geopiet
2wylewka
Paweł Janiszewski


Discussion entries: 3





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
obszar, pole, strefa


Explanation:
A copper pour or fill refers to an area on a printed circuit board where the original copper is not etched away, and remains in place, usually electrically connected to the Ground signal, producing a “Ground Plane”.

-------

Cienki obrys płytki

Dobrze jest wypełnić puste miejsca na płytce obszarami miedzi połączonymi do masy. Obszar miedzi ma obejmować całą naszą płytkę i musimy go narysować na żółtych krawędziach. Obecnie nie możemy na nich nic narysować, bo ustawiona jest siatka calowa 10mils, a żółte krawędzi zostały narysowane na siatce milimetrowej. Przełączmy zatem jednostki na milimetry i wybierzmy siatkę 1mm. Klikamy na przycisk Dodaj strefy z paska po prawej, a następnie wybieramy jeden z narożników płytki. Pola miedzi mają być na warstwie górnej i mają był połączone z masą, czyli z GND. Z pozostałymi opcjami można poeksperymentować i dobrać doświadczalnie najlepsze rezultaty. Po kliknięciu OK przechodzimy do rysowania obrysu strefy, pokrywającego się z obrysem płytki. Podwójne kliknięcie kończy rysowanie. Następnie należy kliknąć prawym przyciskiem na obrys i wybrać Strefy > Wypełnij strefę.

Strefy

W tym przypadku efekt zalania wolnych obszarów miedzią jest bardzo mizerny, gdyż rozmieściliśmy elementy tak gęsto, że nie ma już czego zalewać :) Stwierdziłem, że płytka będzie wyglądać bardziej profesjonalnie bez takich pól miedzi i tym razem z nich zrezygnuję. Klikamy prawym przyciskiem na obrys, a następnie Strefy > Usuń obrys strefy.

- http://extronic.pl/content/17-projektowanie-plytki-pcb

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 171
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: pole masy - po prostu bez nadmiernego polegania na dosłownym tłumaczeniu z EN.
12 hrs
  -> dziękuję

7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wylewka


Explanation:
Są miejsca gdzie ta wylewka będzie zalecana a są miejsca gdzie lepiej żeby jej nie było. Pokaż projekty płytek z wylewką i bez niej to coś się wymyśli. Ciężko odpowiedzieć nie wiedząc w którym miejscu chcesz ją zrobić."

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3277665.html

Jeśli masz do czego (wylewka masy) to możesz przylutować oczka z drutu miedzianego albo blaszki w kształcie L z otworami.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3277665.html

Po zaprojektowaniu płytki próbuję w Eagle zrobić wylewkę masy.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3103758.html

Adding copper pour in EAGLE

https://www.lucidar.me/en/eagle/adding-copper-pour-in-eagle/




--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2019-11-08 05:14:01 GMT)
--------------------------------------------------

Przykład widoku PCB z włączoną „wylewką” masy pokazano na rysunku 12.

https://mikrokontroler.pl/2016/07/01/nowosci-altium-designer...

Paweł Janiszewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: Zdaje się, że autor ghost666 na elektroda.pl preferuje i propaguje "wylewkę", ale IMO nie musimy ulegać takim podszeptom. ;-)
6 hrs
  -> Nie tylko autor ghost666. Wystarczy pogooglować. Zresztą to jest koncepcja alternatywna. Nikt nie twierdzi, że pole jest niewłaściwe.

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wypełnienie (miedzią)


Explanation:
Tak się to najczęściej nazywa.


Arrakis
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1151
Notes to answerer
Asker: Dziękuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer
1 hr
  -> Dziękuję :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search