Arc blast

Polish translation: podmuch (spowodowany przez łuk elektryczny)

12:33 Oct 21, 2018
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / BHP
English term or phrase: Arc blast
Arc blast vs arc flash

Wiem, że arc flash to łuk elektryczny, czasem może mu towarzyszyć arc blast, czy istnieje po polsku jakiś zwięzły odpowiednik?

Termin stosowany w BHP, pochodzi z dokumentu Risk Assesment:

"- Review arc flash/blast potential regarding equipment
- Consider retaining electrical contractor professionals where arc flash/blast may be a hazard"



https://www.fluke.com/en-us/learn/best-practices/safety/arc-...
Marta Konieczna
Poland
Polish translation:podmuch (spowodowany przez łuk elektryczny)
Explanation:

Podmuch (łuku elektrycznego)
- Zjawisko o charakterze wybuchowym, spowodowane wystąpieniem
łuku elektrycznego, polegające na gwałtownym rozprężaniu się powietrza i innych odparowanych
materiałów, które osiągnęły stan przegrzania

https://leonardo-energy.pl/wp-content/uploads/2016/04/EIM063...

--------------------------------------------------
Note added at 49 Min. (2018-10-21 13:22:43 GMT)
--------------------------------------------------

a arc flash to oczywiście nie sam łuk, lecz promieniowanie łuku elektrycznego

--------------------------------------------------
Note added at 49 Min. (2018-10-21 13:23:06 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ipcsc.pl/index.php/ekspertyzy/zagrozenie-lukiem-e...
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fala uderzeniowa
Marian Krzymiński
4podmuch (spowodowany przez łuk elektryczny)
Crannmer


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
arc blast
podmuch (spowodowany przez łuk elektryczny)


Explanation:

Podmuch (łuku elektrycznego)
- Zjawisko o charakterze wybuchowym, spowodowane wystąpieniem
łuku elektrycznego, polegające na gwałtownym rozprężaniu się powietrza i innych odparowanych
materiałów, które osiągnęły stan przegrzania

https://leonardo-energy.pl/wp-content/uploads/2016/04/EIM063...

--------------------------------------------------
Note added at 49 Min. (2018-10-21 13:22:43 GMT)
--------------------------------------------------

a arc flash to oczywiście nie sam łuk, lecz promieniowanie łuku elektrycznego

--------------------------------------------------
Note added at 49 Min. (2018-10-21 13:23:06 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ipcsc.pl/index.php/ekspertyzy/zagrozenie-lukiem-e...


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 278
Notes to answerer
Asker: Dziękuję! :)


22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
arc blast
fala uderzeniowa


Explanation:
Polecam ilustrowane opracowanie w języku polskim dotyczące wyładowań łukowych, link poniżej


    https://tinyurl.com/ybeqgdoj
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 246




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search