solenoid system

Polish translation: układ elektromagnetyczny

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:solenoid system
Polish translation:układ elektromagnetyczny
Entered by: Lucyna Długołęcka

18:47 Apr 23, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / zawory
English term or phrase: solenoid system
Ambient temperature: depending on solenoid system (podano stopnie Celsjusza)
fragment specyfikacji zaworów regulacyjnych
Lucyna Długołęcka
Poland
układ elektromagnetyczny
Explanation:
Ponieważ 'solenoid valve' to 'zawór elektromagnetyczny', to nie ma potrzeby wprowadzania tu dodatkowych pojęć. IMHO wystarczy w zupełności 'układ elektromagnetyczny', bo w zaworach ta cewka cylindryczna działa po prostu jako elektromagnes.

Selected response from:

leff
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3układ elektromagnetyczny
leff
5 +1kategoria klimatyczna
Andrzej Mierzejewski
4 +1przetwornik elektromechaniczny / elektromagnes
M_M (X)
3 +1rodzaj cewki
Rafal Korycinski
4uklad sterowania
atche84
3 -1w zależności od systemu cewek cylindrycznych
Małgorzata Lasota


Discussion entries: 10





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
w zależności od systemu cewek cylindrycznych


Explanation:
"w zależności od systemu cewek cylindrycznych" albo "systemu solenoid".

paintball.info.pl/forum2/index1. php?akcja=temat&temat_id=689&lp=21587


Małgorzata Lasota
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Mierzejewski: Bitte um Entschuldigung, ale: 1. nie chodzi o cylindryczny kształt cewek, 2. w języku polskim nie istnieje wyraz "solenoid/a"
23 hrs
  -> solenoid; » (biol.) solenoid (DNA); (techn.) solenoid; cewka cylindryczna. http://www.leksyka.pl/search?ctg=2147483647.2084863&rev=0&sp...

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
rodzaj cewki


Explanation:
Temp. zewnętrzna: w zależności od rodzaju cewki st.C

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2005-04-23 18:54:20 GMT)
--------------------------------------------------

ang. solenoid -> cewka, solenoid
http://je.pl/cuxm

Rafal Korycinski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 93

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Kościukiewicz: inaczej być nie może
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przetwornik elektromechaniczny / elektromagnes


Explanation:
Z. Szydelski: „Napęd i sterowanie hydrauliczne”
http://www.cse-distributors.co.uk/controlgear/EV215B_ev225B....
http://www.flowbiz.com/VA/tech_principles.htm
http://prace.sciaga.pl/20912.html


M_M (X)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rafal Korycinski: Solenoid to cewka, ale oczywiste jest, że tu chodzi o cewkę poruszającą coś, czyli elektromagnes, czyli przetwornik elektromagnetyczny, czyli pewien rodzaj układu elektromagnetycznego.
35 mins
  -> dziękuję; uważam że moje terminy są tu w pełni adekwatne a szczególnie "przetwornik elektromechaniczny"

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
układ elektromagnetyczny


Explanation:
Ponieważ 'solenoid valve' to 'zawór elektromagnetyczny', to nie ma potrzeby wprowadzania tu dodatkowych pojęć. IMHO wystarczy w zupełności 'układ elektromagnetyczny', bo w zaworach ta cewka cylindryczna działa po prostu jako elektromagnes.



leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rafal Korycinski: Solenoid to cewka, ale oczywiste jest, że tu chodzi o cewkę poruszającą coś, czyli elektromagnes, czyli przetwornik elektromagnetyczny, czyli pewien rodzaj układu elektromagnetycznego.
9 mins

agree  robwoj
1 hr

agree  petrolhead: Oczywiśćie - ze względu na "zawory elektromagnetyczne"
11 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uklad sterowania


Explanation:
cewka elektryczna w zaleznosci od podanego (regulatorem) napiecia/pradu stwarza pole magnetyczne, ktore wyciaga lub opuszcza trzpien zaworu - trzpien (rdzen cewki) jest okragly, dlatego i cewka okragla z rdzeniem (= solenoid). Solenoid (cewka elektryczna z rdzeniem) jest b. czesto uzywany w uladach hydraulicznych, ale hydrauliczne solenoidy - czego nie ma, tego nie ma

atche84
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 38

1 day 13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kategoria klimatyczna


Explanation:
Przecież w pytaniu wyraźnie widać, że chodzi o zakres temperatur, a nie o kształt cewki czy jej zastosowanie. Zresztą zdziwiłbym się, gdyby cewka w zaworze elektromagnetycznym miała kształt inny, niż walcowy.
W tym przypadku IMO chodzi o zakres temperatur, w których cewki mogą pracować, na przykład: -25 do +85 degC. Przypuszczam, że w pytaniu u askerki dane są podobne.
Na podstawie własnego doświadczenia z pracy w wytwórni urządzeń radiokomunikacyjnych.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 20 mins (2005-04-24 19:07:59 GMT)
--------------------------------------------------

Kategorię klimatyczną można jeszcze podawać w taki sposób:
Kategoria klimatyczna: 25/085/21 wg IEC60068-1
http://automatyka.pl/txtsite/produkty/2819.htm


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 25 mins (2005-04-24 19:12:19 GMT)
--------------------------------------------------

A całe pytanie należy rozumieć w taki sposób:
Zawory mogą pracować w takim zakresie tempetarur otoczenia, jaki jest określony przez kategorię klimatyczną cewek.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 25 mins (2005-04-24 19:12:58 GMT)
--------------------------------------------------

temperatur, nie tempetarur, rzecz jasna :-)

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 585

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rafal Korycinski: Myżlę, że Andzrej ma rację: Temperatura zewnętrzna; zależna od kategorii klimatycznej.
17 hrs
  -> :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search