domotic

Polish translation: domotyka

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:domotic
Polish translation:domotyka
Entered by: Konrad Dylo

19:39 Apr 25, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: domotic
domotic products
no context!
Jakby to było po naszemu?
Konrad Dylo
Spain
domotyka
Explanation:
Nie bójmy się utworzenia tego neologizmu, szczególnie że do języka polskiego pasuje on lepiej niż do angielskiego, hiszpańskiego czy francuskiego - a w tych językach go spotkałem i tam też jest to neologizm.

"wykorzystanie linii telefonicznej do programowania i zdalnego sterowania włączaniem urządzeń domowych (pojawiające się określenia "mieszkanie przyszłości" , "cybermieszkanie", inteligentny dom, domotyka)"
http://www.enter.net.pl/www/alsel1/elnix.html

Definicja hiszpańska:
http://www.sistemasdomotic.com.ar/todo_qes.htm

Definicja angielska:
"Domotics is the application of computer and robot technologies to domestic appliances. It is a portmanteau word formed from domus (Latin, meaning house) and robotics."
http://en.wikipedia.org/wiki/Domotics

A i tak najlepiej, gdyby gdzieś w tekście znalazło się objaśnienie tego terminu
Selected response from:

leff
Grading comment
I to jest właśnie odpowiedź! Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2domotyka
leff
2nizej
bartek


Discussion entries: 3





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nizej


Explanation:
Dozowanie, pomiar, regulacja i automatyka: Control Devices

takie cos znalazlam

http://www.astralpool.pl/index.php?module=katalog&grupa=26&p...

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2005-04-25 19:44:37 GMT)
--------------------------------------------------

domotic buildings - to budynki inteligentne

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-04-25 20:00:51 GMT)
--------------------------------------------------

urządzenia automatycznej regulacji i kontroli

Aj, to klient chyba mysli o tym?

LC (PLT) jest akronimem (Tele) Komunikacji na liniach energetycznych. Pomyślana jako środek przekazu telefonii i szybkiej internetowej transmisji danych z wykorzysta-niem istniejącej sieci energetycznej 230 V (50 Hz) docie-rającej do domów użytkowników, jak również do transmi-sji danych, dźwięku i obrazu pomiędzy gniazdami siecio-wymi wewnątrz budynku lub osiedla („domotyka“).
http://kp.pzk.org.pl/articles.php?id=108

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 368

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
domotyka


Explanation:
Nie bójmy się utworzenia tego neologizmu, szczególnie że do języka polskiego pasuje on lepiej niż do angielskiego, hiszpańskiego czy francuskiego - a w tych językach go spotkałem i tam też jest to neologizm.

"wykorzystanie linii telefonicznej do programowania i zdalnego sterowania włączaniem urządzeń domowych (pojawiające się określenia "mieszkanie przyszłości" , "cybermieszkanie", inteligentny dom, domotyka)"
http://www.enter.net.pl/www/alsel1/elnix.html

Definicja hiszpańska:
http://www.sistemasdomotic.com.ar/todo_qes.htm

Definicja angielska:
"Domotics is the application of computer and robot technologies to domestic appliances. It is a portmanteau word formed from domus (Latin, meaning house) and robotics."
http://en.wikipedia.org/wiki/Domotics

A i tak najlepiej, gdyby gdzieś w tekście znalazło się objaśnienie tego terminu

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185
Grading comment
I to jest właśnie odpowiedź! Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PAS: trochę brzmi jak rozkazywanie przy pracach w ogródku, ale na szczęście łaciński źródłosłów jest wspólny ("domestic" i "domowy") więc jest do przyjęcia
5 mins

agree  Andrzej Mierzejewski: domotics = domestic + robotics; domotyka = domowa robotyka. Dla mnie OK.
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search