International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

light tower

Polish translation: sygnalizator (świetlny) pracy maszyny

20:40 Apr 27, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / (part of machine)
English term or phrase: light tower
takie coś przy dużej maszynie, co ma lampki i wyświetla stan pracy urządzenia (alarm, OK, stand by). Ma kształt wieży.
cquest
Polish translation:sygnalizator (świetlny) pracy maszyny
Explanation:
to po uwadze na temat podobieństwa do sygnalizatora ulicznego :-)
Selected response from:

petrolhead
Poland
Grading comment
I dziękuję TN (być może to jest to, ale brak mi danych, więc spn będzie bezpieczniej).
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sygnalizator (świetlny) pracy maszyny
petrolhead
5wieża świetlna
Hanna Burdon
4lampa sygnalizacyjna
Tomasz Niedbala
3 +1maszt / słup z lampkami kontrolnymi
petrolhead


Discussion entries: 2





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
maszt / słup z lampkami kontrolnymi


Explanation:
maszt / słup z lampkami stanu pracy
z lampkami informacyjnymi

petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Kościukiewicz: zatem pewnie coś w ten deseń
12 mins
  -> Dziękuję

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sygnalizator (świetlny) pracy maszyny


Explanation:
to po uwadze na temat podobieństwa do sygnalizatora ulicznego :-)

petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 230
Grading comment
I dziękuję TN (być może to jest to, ale brak mi danych, więc spn będzie bezpieczniej).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  woglaza: to jest to
8 hrs

agree  dogandbone
11 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lampa sygnalizacyjna


Explanation:
W oficjalnym cenniku (Siemens) ta pozycja :

Signalsaeule 8WD42 (50mm) HS50
Lighttower 8WD42 (50mm) HS50
Lampa sygnalizacyjna 8WD42 (50mm) HS50


Tomasz Niedbala
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27

4000 days   confidence: Answerer confidence 5/5
wieża świetlna


Explanation:
Właśnie znalazłam na własne potrzeby, to się podzielę.

o
o
o

Lampy zestawiać można w elementy o kilku modułach świecących, zwykle montowanych jeden na drugim na wspólnym maszcie. Ten sposób tworzenia sygnalizacji dobrze oddaje ich nazwa - wieże świetlne. Ponieważ są one wykonywane w różnych kolorach, pozwala to nie tylko na sygnalizowanie określonych zagrożeń, ale też informowanie o stanie pracy maszyn - np. wskazywanie przestojów spowodowanych awariami czy konieczności uzupełnienia materiałów.

Wieże świetlne są najczęściej stosowane w instalacjach technologicznych w produkcji, rzadziej w logistyce czy pojazdach. Szukający wież mogą wybierać z wielu wykonań, zarówno jeżeli chodzi o wielkości, wzornictwo, cechy mechaniczne, jak też funkcjonalność. Na rynku dostępne są wersje o różnych standaryzowanych średnicach, wykonywane z tworzyw sztucznych i metali oraz składające się z praktycznie dowolnych modułów świecących i często też dźwiękowych (syreny, buczki, elementy głosowe).

http://m.automatykab2b.pl/rynek/8649-machine?start=1


    Reference: http://automatykab2b.pl/rynek/8649-machine?start=1#.Vwpun6Qr...
Hanna Burdon
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 13




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search