tooling balls

Polish translation: kule narzędziowe

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tooling balls
Polish translation:kule narzędziowe
Entered by: Jacek Kościukiewicz

12:13 Apr 13, 2005
English to Polish translations [PRO]
Engineering (general)
English term or phrase: tooling balls
kontekst: part has been drilled with holes for tooling balls
jamajka
kule narzędziowe
Explanation:
Po przemysleniu doszedłem do wniosku, że skoro słowo "tooling" pochodzi od "tool" to moze zamiast spolszczać brzydko lepiej napisać "kule narzedziowe". Przyznam, że to moje słowotwórstwo...:)
Selected response from:

Jacek Kościukiewicz
Poland
Grading comment
dziekuje:)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kule tulingowe
Jacek Kościukiewicz
4kuliste zakonczania do pokrętel w obrabiarkach
A.G.
3kule narzędziowe
Jacek Kościukiewicz


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kule tulingowe


Explanation:
Tooling lest jedna z metod produkcji narzedzi poprzez ich odlewanie w specjalnie projektowanych forrmach (tooling moulds). Przejrzałem wiele artykułow na ten temat i okazuje się, że nigdzie nie tłumaczy się tego słowa. Podobnie w niemieckim języku uzywa się angielskiego słowa pisanego w oryginale "tooling".


    Reference: http://www.cadcamforum.pl/rp/3_2002.pdf
Jacek Kościukiewicz
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 39

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kule narzędziowe


Explanation:
Po przemysleniu doszedłem do wniosku, że skoro słowo "tooling" pochodzi od "tool" to moze zamiast spolszczać brzydko lepiej napisać "kule narzedziowe". Przyznam, że to moje słowotwórstwo...:)

Jacek Kościukiewicz
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 39
Grading comment
dziekuje:)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kuliste zakonczania do pokrętel w obrabiarkach


Explanation:
wciskane w pasowany otwór

Tooling Balls

Type 224 Tooling Balls
Ideal as permanent components of jigs and fixtures. Shank press into hole.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 11 mins (2005-04-13 14:24:35 GMT)
--------------------------------------------------

zakończenia

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 764




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search