Operation Drawing

Polish translation: Rysunek wykonawczy

13:05 Apr 17, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: Operation Drawing
Chodzi o rysunek techniczny pokazuj±cy wygl±d obrabianaego elementu po obróbce i poż±dane parametry jako¶ciowe - tj. tolerancję obróbki. Stosowane s± na nim symbole oznaczaj±ce

Moje propozycje to "rysunek technologiczny", "rysunek produkcyjny" lub "rysunek operacyjny" ale nie jestem pewien, jaki termin naprawdę jest stosowany.

Kontekstu jest bardzo mało,wła¶ciwie jedno zdanie, a póĽniej rysunek i obja¶nienia.
Operation drawing means that these are drawings prepared from product part drawing and they make machining on the line possible.
Rafal Korycinski
Poland
Polish translation:Rysunek wykonawczy
Explanation:
Słuchacz:
odczytuje rysunek wykonawczy części maszynowej z gwintem,...
http://free.of.pl/z/zszglogow/se/przedmioty/rystech.htm

Podstawą, na której opiera się wykonanie jakiegoś przedmiotu, jest dokumentacja warsztatowa. W ślusarstwie podstawą taką jest techniczny rysunek wykonawczy przedmiotu albo rysunek zestawieniowy. Rysunek wykonawczy przedstawia kształt oraz wymiary przedmiotu, a oprócz tego podane są na nim jeszcze inne szczegóły i uwagi dotyczące wykonania przedmiotu, np. rodzaj obróbki cieplnej, gładkość powierzchni itp. Obowiązkiem wykonawcy jest ścisłe zastosowanie się do rysunku.
http://zszsztygarka.republika.pl/konspekty.htm
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Dzięki. Tak właśnie przetłumaczyłem, zobaczymy co na to klient ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Rysunek wykonawczy
Andrzej Mierzejewski
4karta instrukcyjna (rysunek operacyjny)
A.G.


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
operation drawing
Rysunek wykonawczy


Explanation:
Słuchacz:
odczytuje rysunek wykonawczy części maszynowej z gwintem,...
http://free.of.pl/z/zszglogow/se/przedmioty/rystech.htm

Podstawą, na której opiera się wykonanie jakiegoś przedmiotu, jest dokumentacja warsztatowa. W ślusarstwie podstawą taką jest techniczny rysunek wykonawczy przedmiotu albo rysunek zestawieniowy. Rysunek wykonawczy przedstawia kształt oraz wymiary przedmiotu, a oprócz tego podane są na nim jeszcze inne szczegóły i uwagi dotyczące wykonania przedmiotu, np. rodzaj obróbki cieplnej, gładkość powierzchni itp. Obowiązkiem wykonawcy jest ścisłe zastosowanie się do rysunku.
http://zszsztygarka.republika.pl/konspekty.htm

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 247
Grading comment
Dzięki. Tak właśnie przetłumaczyłem, zobaczymy co na to klient ;-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dogandbone
2 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
operation drawing
karta instrukcyjna (rysunek operacyjny)


Explanation:
...jest Ľródłem informacji dla bezpo¶rednich i posrednich wykonawców operacji na stanowisku roboczym (Poradnik Mechanika).
Grub± lini± zaznaczona jest operacja, podane parametry obróbki, tolerancje itp. (podstwa do opracowania jest rysunek wykonawczy).

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 385




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search