sound attenuators vs air silencers

Polish translation: tlumik dĽwięku / urz±dzenie wyciszaj±ce

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sound attenuators vs air silencers
Polish translation:tlumik dĽwięku / urz±dzenie wyciszaj±ce
Entered by: tabor

17:22 Oct 25, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: sound attenuators vs air silencers
'Sound attenuators - air silencers' to tytuł rozdziału w materiałach informacyjnych dotycz±cych przemysłowych filtrów odpylaj±cych. Oba okre¶lenia - attenuator i silencer - używane s± wymiennie, metody się nie doszukałem. W glosariuszu klienta 'air silencer' to tłumik hałasu, wskazówek co do 'attenuatora' brak.
tabor
Poland
tlumik dzwieku / urzadzenie wyciszajace
Explanation:
sound attenuator to tlumik dzwieku o okreslonej czestotliwosci, okreslonym zakresie czestotliwosci; uzywany do tlumienia dzwiekow niskiej, wysokiej czestotliwosci czy harmonicznych
air silencer to urzadzenie zawierajace tlumiki dzwieku, sluzace do wyciszania halasu powstajacego przy przeplywie powietrza
opis budowy urzadzenia wyciszajacego:
http://www.ies2000atlanta.com/products21.htm
Selected response from:

mrall
Poland
Grading comment
klient wybrał tę opcję, dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tlumik dzwieku / urzadzenie wyciszajace
mrall
3tłumiki hałasu mechanicznego vs. tłumiki hałasu powietrza
Andrzej Mierzejewski
3wyciszacz/tłumik
A.G.


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wyciszacz/tłumik


Explanation:
Pierwsze IMO nieco szersze i by uciec od konotacji samochodowej. Drugie już konkretnie

Wyciszacz dysku twardego:
m. CD attenuator -10 dB, 2 phono skts to 5p DIN plug, CD attenuator -10
dB, 2 phono skts to 5p DIN plug, £7.49 £8.49, -, 21h 35m. ...
search.ebay.co.uk/cd_Consumer-Electronics_W0QQsacategoryZ293QQsorecordsto

ale też wyciszacz (silencer)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 50 mins (2005-10-25 19:12:44 GMT)
--------------------------------------------------

(w linku płyty kompaktowej)

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 385

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tłumiki hałasu mechanicznego vs. tłumiki hałasu powietrza


Explanation:
Na moje oko.
hałas mechaniczny - silniki, przekładnie (+ ew. hałas powietrza w przewodach/rurach/kanałach)
hałas powietrza - rozprężającego się po przejściu przez filtry (+ ew. hałas powietrza na wentylatorach i w przewodach/rurach/kanałach)

Nie wiem, do której grupy autor kwalifikuje hałas powietrza w przewodach/rurach/kanałach. IMO bardziej prawdopodobne, że do pierwszej grupy.



Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 247

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tlumik dzwieku / urzadzenie wyciszajace


Explanation:
sound attenuator to tlumik dzwieku o okreslonej czestotliwosci, okreslonym zakresie czestotliwosci; uzywany do tlumienia dzwiekow niskiej, wysokiej czestotliwosci czy harmonicznych
air silencer to urzadzenie zawierajace tlumiki dzwieku, sluzace do wyciszania halasu powstajacego przy przeplywie powietrza
opis budowy urzadzenia wyciszajacego:
http://www.ies2000atlanta.com/products21.htm

mrall
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 37
Grading comment
klient wybrał tę opcję, dziękuję bardzo




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search