temperature creep test

Polish translation: próba wytrzymałości na pełzanie w funkcji temperatury

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:temperature creep test
Polish translation:próba wytrzymałości na pełzanie w funkcji temperatury
Entered by: ewa lazaruk-démézet

06:26 Dec 4, 2016
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / adhesives
English term or phrase: temperature creep test
Dzień dobry. Z samym creep test nie ma problemu, chodzi o próbę pełzania. Mam natomiast problem z właściwym ujęciem w tłumaczeniu terminu "temperatura".
Oto zdanie:
Our specially formulated chemistries perform at the optimum levels needed to pass OEM tests and for passing temperature creep tests with fast application times.

Z góry dziękuję za pomoc, choćby w naprowadzeniu na właściwy trop!
ewa lazaruk-démézet
France
próba wytrzymałości na pełzanie w funkcji temperatury
Explanation:
Tłumaczę z francuskiego test/essai de fluage en température.
cccccc
The material (headliner adhesive) creeps increases as the temperature increases.
ccccccccc
Creep is more severe in materials that are subjected to heat for long periods, and generally increases as they near their melting point.
https://en.wikipedia.org/wiki/Creep_(deformation)

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2016-12-04 14:53:01 GMT)
--------------------------------------------------

Innym tłumaczeniem "test/essai de fluage en température"w sensie podobnym do propozycji mike23 jest próba wytrzymałości na pełzanie w podwyższonych temperaturach.
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję bardzo, ta odpowiedź jest ostatecznie była najbliższa (bierze pod uwagę zarówno próbę, wytrzymałość na pełzanie, jak i fakt, że jednak temperatura nie jest tu określona, pomimo tego, że można PRZYPUSZCZAĆ, że jest wysoka. Ale ponieważ ta informacja nie pada, pozostawiam w fukcji).
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4badanie odporności na pełzanie w funkcji temperatrury
Marian Krzymiński
3próba wytrzymałości na pełzanie w funkcji temperatury
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 16





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
próba wytrzymałości na pełzanie w funkcji temperatury


Explanation:
Tłumaczę z francuskiego test/essai de fluage en température.
cccccc
The material (headliner adhesive) creeps increases as the temperature increases.
ccccccccc
Creep is more severe in materials that are subjected to heat for long periods, and generally increases as they near their melting point.
https://en.wikipedia.org/wiki/Creep_(deformation)

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2016-12-04 14:53:01 GMT)
--------------------------------------------------

Innym tłumaczeniem "test/essai de fluage en température"w sensie podobnym do propozycji mike23 jest próba wytrzymałości na pełzanie w podwyższonych temperaturach.

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 341
Grading comment
Dziękuję bardzo, ta odpowiedź jest ostatecznie była najbliższa (bierze pod uwagę zarówno próbę, wytrzymałość na pełzanie, jak i fakt, że jednak temperatura nie jest tu określona, pomimo tego, że można PRZYPUSZCZAĆ, że jest wysoka. Ale ponieważ ta informacja nie pada, pozostawiam w fukcji).

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
badanie odporności na pełzanie w funkcji temperatrury


Explanation:
Poprawna nazwa badania, pomocy link poniżej...


    Reference: http://slideplayer.pl/slide/4077085/
Marian Krzymiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 284
Notes to answerer
Asker: Dziękuję bardzo za propozycję i podanie cennego źródła. Ostatecznie wybrałam odpowiedź Franka (MacroJanus) jako dokładniej oddającą znaczenie terminu w kontekście- test wytrzymałości. Pozdrawiam!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search