Total Flood Fire Suppression System

Polish translation: układ przeciwpożarowy wypełnieniający środkiem gaśniczym całe pomieszczenie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Total Flood Fire Suppression System
Polish translation:układ przeciwpożarowy wypełnieniający środkiem gaśniczym całe pomieszczenie
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

08:22 Jun 7, 2017
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / fire fighting
English term or phrase: Total Flood Fire Suppression System
rodzaj układu gaśniczego
Robert Pranagal
układ przeciwpożarowy wypełnieniający środkiem gaśniczym całe pomieszczenie
Explanation:
FM-200* Total Flooding Fire Suppression System
General
The FM-200* Total Flooding Fire Suppression System is an
engineered system utilizing a fixed nozzle agent distribution
network. The system is designed and installed in accordance
with the National Fire Protection Association (NFPA) Standard
2001, “Clean Agent Fire Extinguishing Systems.” When properly
designed, the FM-200 system can suppress a surface burning fire
in Class A, B, and C hazards.
The fire fighting ability of the FM-200 system is achieved
through 80% heat absorption and 20% direct chemical means
(action of the fluorine radical on the chain reaction of a flame).
Fire suppression using the FM-200 system has the following
advantages:
� Most effective when used with automatic detection to rapidly
introduce FM-200 fire extinguishant agent
� The ability to prevent re-ignition when concentration levels are
maintained
� Clean agent suitable for protection of high value assets

https://www.ansul.com/en/us/DocMedia/F-2015169.pdf
ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Stałe Urządzenie Gaśnicze SIEX na FM-200
Stałe Urządzenie Gaśnicze SIEX na FM-200® to w pełni zautomatyzowany i samodzielny system gaśniczy, niezwykle skuteczny i szybki w działaniu. System zabezpiecza kompleksowo - wypełnia środkiem gaśniczym całe pomieszczenia, chroniąc przed ogniem wszystkie znajdujące się w nich urządzenia elektryczne i teleinformatyczne. Skutecznie gasi pożary grup A, B i C oraz urządzeń pod napięciem do 110 kV w pomieszczeniach zamkniętych o kubaturze powyżej 200m3. Dzięki temu doskonale sprawdza się jako zabezpieczenie przeciwpożarowe serwerowni, centrów przetwarzania danych czy UPSów.

SPOSÓB DZIAŁANIA:
System SIEX na FM-200® tworzą zbiorniki z gazem FM-200®, wyposażone w dysze dozujące i elektrozawory, oraz układ sterowania z centralą automatycznego gaszenia. Pojawienie się ognia zostaje wykryte przez czujki, które przekazują odpowiedni sygnał do centrali. Ze zbiorników natychmiast uwalniany jest gaz, który dyszami dozującymi rozprowadzany jest wewnątrz pomieszczenia. Jednocześnie uruchomiona zostaje odpowiednia sygnalizacja optyczna i dźwiękowa, informująca o podjętej akcji gaszenia.
http://www.pliszka.pl/elektronika/stale-urzadzenie-gasnicze-...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
dzięi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4instalacja zalewowa
Andrzej Mierzejewski
3układ przeciwpożarowy wypełnieniający środkiem gaśniczym całe pomieszczenie
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
total flood fire suppression system
instalacja zalewowa


Explanation:
Jeszcze innym rodzajem instalacji przeciwpożarowych, są instalacje zalewowe – takie instalacje na szeroką skalę stosuje się w budynkach narażonych na szczególnie szybkie rozprzestrzenianie się ognia, a więc tam, gdzie przechowuje się środki łatwopalne. Sama nazwa instalacji zalewowych wskazuje, że istotą ich działa jest zalewanie pomieszczenia – istotnie, w przeciwieństwie do instalacji zraszaczy, które zaledwie tryskają wodą lub środkiem gaśniczym, instalacje zalewowe opierają się na dyszach, które w wypadku wystąpienia zagrożenia, zalewają pomieszczenie środkiem gaśniczym.
http://pol-poz.pl/przeciwpozarowe-instalacje

--------------------------------------------------
Note added at   11 min (2017-06-07 08:34:21 GMT)
--------------------------------------------------

Korekta:
istotą ich działania jest zalewanie pomieszczenia...

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 271

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
total flood fire suppression system
układ przeciwpożarowy wypełnieniający środkiem gaśniczym całe pomieszczenie


Explanation:
FM-200* Total Flooding Fire Suppression System
General
The FM-200* Total Flooding Fire Suppression System is an
engineered system utilizing a fixed nozzle agent distribution
network. The system is designed and installed in accordance
with the National Fire Protection Association (NFPA) Standard
2001, “Clean Agent Fire Extinguishing Systems.” When properly
designed, the FM-200 system can suppress a surface burning fire
in Class A, B, and C hazards.
The fire fighting ability of the FM-200 system is achieved
through 80% heat absorption and 20% direct chemical means
(action of the fluorine radical on the chain reaction of a flame).
Fire suppression using the FM-200 system has the following
advantages:
� Most effective when used with automatic detection to rapidly
introduce FM-200 fire extinguishant agent
� The ability to prevent re-ignition when concentration levels are
maintained
� Clean agent suitable for protection of high value assets

https://www.ansul.com/en/us/DocMedia/F-2015169.pdf
ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Stałe Urządzenie Gaśnicze SIEX na FM-200
Stałe Urządzenie Gaśnicze SIEX na FM-200® to w pełni zautomatyzowany i samodzielny system gaśniczy, niezwykle skuteczny i szybki w działaniu. System zabezpiecza kompleksowo - wypełnia środkiem gaśniczym całe pomieszczenia, chroniąc przed ogniem wszystkie znajdujące się w nich urządzenia elektryczne i teleinformatyczne. Skutecznie gasi pożary grup A, B i C oraz urządzeń pod napięciem do 110 kV w pomieszczeniach zamkniętych o kubaturze powyżej 200m3. Dzięki temu doskonale sprawdza się jako zabezpieczenie przeciwpożarowe serwerowni, centrów przetwarzania danych czy UPSów.

SPOSÓB DZIAŁANIA:
System SIEX na FM-200® tworzą zbiorniki z gazem FM-200®, wyposażone w dysze dozujące i elektrozawory, oraz układ sterowania z centralą automatycznego gaszenia. Pojawienie się ognia zostaje wykryte przez czujki, które przekazują odpowiedni sygnał do centrali. Ze zbiorników natychmiast uwalniany jest gaz, który dyszami dozującymi rozprowadzany jest wewnątrz pomieszczenia. Jednocześnie uruchomiona zostaje odpowiednia sygnalizacja optyczna i dźwiękowa, informująca o podjętej akcji gaszenia.
http://www.pliszka.pl/elektronika/stale-urzadzenie-gasnicze-...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 381
Grading comment
dzięi




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search