centre

Polish translation: rozstaw osi

18:27 Jan 16, 2020
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / drilling
English term or phrase: centre
Drilling at 32 mm centres with angle of inclination to the work table between 0° and 90°.
PaulinaJJ
Poland
Polish translation:rozstaw osi
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2020-01-17 09:15:28 GMT)
--------------------------------------------------

Głowica składa się z szeregu wrzecion o rozstawie osi 32 mm. Dzięki temu można wiercić otwory przy rozstawie osi 32 mm i kącie pochylenia do stołu roboczego między 0° i 90°.

Selected response from:

Paweł Janiszewski
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2rozstaw osi
Paweł Janiszewski
3 +1rozstaw otworów
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3środek
geopiet
Summary of reference entries provided
równoxczesne wiercenie przy standardowym
A.G.

Discussion entries: 15





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
środek


Explanation:
co 32 mm (odległość między środkami otworów)

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 130

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
rozstaw otworów


Explanation:
propozycja

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 392

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: rozstaw otworów = rozstaw osi tych otworów.
14 hrs
  -> Dziękuję Andrzeju. Tak będzie.

neutral  Crannmer: Nie otworów, lecz osi [wrzecion]. Opisywana wiertarka nie ma tych otworów. One dopiero powstaną, jak klient będzie coś wiercił.
20 hrs
  -> Pożądany rozstaw (osi) otworów dyktuje rozstaw wrzecion.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
rozstaw osi


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2020-01-17 09:15:28 GMT)
--------------------------------------------------

Głowica składa się z szeregu wrzecion o rozstawie osi 32 mm. Dzięki temu można wiercić otwory przy rozstawie osi 32 mm i kącie pochylenia do stołu roboczego między 0° i 90°.



Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 119
Grading comment
Bardzo dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: Co tu nowego?
53 mins
  -> To, że w całym tekście chodzi ogólnie o rozstaw osi narzędzi (i dopiero z tego wynika rozstaw otworów). Dla nas to jest wszystko oczywiste, ale lingwist(k)a może to ująć niepoprawnie.

agree  Andrzej Mierzejewski: rozstaw otworów = rozstaw osi tych otworów.//O ile pamiętam z czasu studiów na Wydziale MT (ul. Narbutta 85), rozstaw otworów określany jest poprzez rozstaw osi. ;-)
2 hrs
  -> Tak, tylko trzeba mieć na uwadze, że tekst nie mówi bezpośrednio o otworach: "The drilling head consists of a series of spindles at 32 mm centres."

agree  Crannmer: Jak najbardziej rozstaw osi [wrzecion], a nie rozstaw otworów. Opisywana wiertarka nie ma tych otworów. One dopiero powstaną, jak klient będzie coś wiercił :-)
8 hrs




Reference comments


3 hrs peer agreement (net): +1
Reference: równoxczesne wiercenie przy standardowym

Reference information:
rozstawie 32 mm


.Wyniki wyszukiwania
Wyniki wyszukiwania w sieci
https://www.bernardo.at/www.bernardo.at › reihenbohrkopf-32-mm-mit-a...
Multi-spindle head attachment 32 mm, suitable for drilling ...
Tłumaczenie strony
Equipped with five spindles, this head attachment is suitable for simultaneous drilling of a series of five holes spaced 32 mm from each other. This accessory is ...

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 389

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Andrzej Mierzejewski: .
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search