Sanctuary meditation

Polish translation: Projekt Sanktuarium

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Sanctuary meditation
Polish translation:Projekt Sanktuarium
Entered by: Monika Rozwarzewska

10:23 Aug 1, 2007
English to Polish translations [PRO]
Esoteric practices / medytacje
English term or phrase: Sanctuary meditation
zwrot, o który pytam, jest podtytułem do opisu medytacji. Samo słowo "sanctuary" jest tu użyte w następującym kontekście: "Visualization can help you to find a sacred space, a sanctuary you can go to in order to rest and receive comfort if you need it."

Medytacja polega na tym, że siedzimy z zamkniętymi oczami i wyobrażamy sobie śliczne miejsce ze strumyczkiem, zapachem polnych kwiatów i wiewiórkami skaczącymi radośnie po gałęziach dębów.
Monika Rozwarzewska
United Kingdom
Projekt Sanktuarium
Explanation:
Na podstawie podanego przez mnie odsyłacza i linku bartka
Selected response from:

Iwona Szymaniak
Poland
Grading comment
wielkie dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3projekt sanktuarium
Jerzy Matwiejczuk
3medytacja w odosobnieniu
Maciek Drobka
3medytacja o sanktuarium (wewnętrznym)
Maciek Pastuszka
3Medytacja węwnętrznego sanktuarium
Radosław Aleksanderek
1Projekt Sanktuarium
Iwona Szymaniak


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sanctuary meditation
medytacja w odosobnieniu


Explanation:
Propozycja -- choć może być myląca, bo owo 'odosobnienie', jak rozumiem, można stworzyć samemu, nie trzeba się w nim znajdować. Choć z drugiej strony, jak się już je stworzy, to i się w nim przebywa. :o)

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sanctuary meditation
medytacja o sanktuarium (wewnętrznym)


Explanation:
Propozycja na podstawie terminologii używanej w np. książkach Ewy Foley. Myślę, że opisem odpowiada opisywanemu pojęciu.


    Reference: http://www.foley.com.pl/?dz=3,12
    Reference: http://tinyurl.com/yuy8vv
Maciek Pastuszka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

45 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
sanctuary meditation
Projekt Sanktuarium


Explanation:
Na podstawie podanego przez mnie odsyłacza i linku bartka

Iwona Szymaniak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
wielkie dzięki!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sanctuary meditation
projekt sanktuarium


Explanation:
Mimo woli daję tu wsparcie "medytacji prowadzonej" i "medytacji z przewodnikiem", które są poniekąd przeciwstawiane "projektowi sanktuarium":)

"P - Czym się różni medytacja prowadzona od Projektu Sanktuarium?
O - Medytacja z przewodnikiem ma miejsce wtedy, kiedy w wyobraźni wybierasz się do miejsca, do którego kieruje cię autor lub prowadzący. W Projekcie Sanktuarium prowadzącym jest twój własny nieświadomy umysł. Ty i on tworzycie razem sanktuarium, ale to dopiero punkt początkowy, taki jak baza w obcym kraju. Kiedy jesteś na wakacjach w jakimś nowym miejscu, masz tam bazę - hotel albo coś innego. Z tego miejsca robisz wycieczki i do niego wracasz, tak że to jest miejsce odpoczynku i bezpieczeństwa."



    Reference: http://www.huna.net.pl/name-News-article-sid-352.html
Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Radosław Aleksanderek: Nie jestem przekonany co do "projektu sanktuarium" - to tylko nazwa jednej z technik medytacyjnych. Odniesienia do tworzenia wewnętrznego sanktuarium występują w wielu rodzajach medytacji - czasami jest to plaża, czasami ogród albo łąka.
3 hrs

neutral  Iwona Szymaniak: Podałam ten sam link powyżej i tę samą propozycję :) źle mnie zrozumiałeś, ja się ucieszyłam, że podałeś taką propozycję; przecież :), a nie :( Pozdrawiam, ;-) I.
3 days 17 hrs
  -> Przepraszam, nie odświeżyłem strony przed wysłaniem

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sanctuary meditation
Medytacja węwnętrznego sanktuarium


Explanation:
Może w taki sposób? W rzeczywistości mentalnej osoba tworzy wewnątrz siebie swoje sanktuarium, a następnie medytuje "tę" przestrzeń, osiągając relaks.


Radosław Aleksanderek
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search