F/X positions

Polish translation: Pozycja walutowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:F/X position
Polish translation:Pozycja walutowa
Entered by: Maciej Zimecki

11:54 Jan 4, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / banking
English term or phrase: F/X positions
"You need to maintain the responsibility of reporting F/X positions"

Thanks
maitland
Pozycja walutowa
Explanation:
Google.com wykazuje ok 55 wystąpień "pozycji walutowej" przy całkowitym braku wskazań dla "pozycji dewizowej" - może to świadczyć o większej częstotliwości występowania tego pierwszego terminu, choć ten drugi z pewnością błędny nie jest.

"pozycja walutowa otwarta względem pojedynczej waluty obcej nie może przekraczać
15% funduszy własnych ..."
www.fortisbank.com.pl/reports/prospekth/ProspektH1_2PL.html

"Pozycja walutowa długa występuje, gdy pozycje aktywne w danej
walucie przewyższają pozycje pasywne wyrażone w tej samej walucie ..."
www.rk.pl/artykuly/rt-002-017.asp



--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-09 13:36:09 (GMT)
--------------------------------------------------

Dodałbym jeszcze, ze termin \"dewiza\", \"dewizowy\" pochodzi bardziej z kontekstu prawniczego (prawo dewizowe), natomiast w ekonomii mówimy o rynkach walutowych etc. stąd preferowałbym \"pozycje walutowe\"
Selected response from:

Maciej Zimecki
Poland
Grading comment
Dzięki
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pozycje dewizowe
Jacek Krankowski (X)
4Pozycja walutowa
Maciej Zimecki


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pozycje dewizowe


Explanation:
F/X = foreign exchange = dewizy, dewizowy

HOGA.PL - serwis walutowy
... notowań złotego. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami inwestorzy wraz z końcem tygodnia
zamykali krótkie pozycje dewizowe pozycje realizujšc zyski. Kurs USD ...
pieniadz.hoga.pl/komentarze.asp?Id_K=4799&r=14

Jacek Krankowski (X)
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Romuald Pawlikowski
36 mins

agree  makary
8 hrs

neutral  Maciej Zimecki: częściej wystęuje "pozycja walutowa", "dewizy" są terminem jezyka prawniczego, w ekoniomii częściej mówimy o walutach, rynku walutowym, dopasowaniu walutowym, w końcu o "pozycji walutowej"
5 days

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pozycja walutowa


Explanation:
Google.com wykazuje ok 55 wystąpień "pozycji walutowej" przy całkowitym braku wskazań dla "pozycji dewizowej" - może to świadczyć o większej częstotliwości występowania tego pierwszego terminu, choć ten drugi z pewnością błędny nie jest.

"pozycja walutowa otwarta względem pojedynczej waluty obcej nie może przekraczać
15% funduszy własnych ..."
www.fortisbank.com.pl/reports/prospekth/ProspektH1_2PL.html

"Pozycja walutowa długa występuje, gdy pozycje aktywne w danej
walucie przewyższają pozycje pasywne wyrażone w tej samej walucie ..."
www.rk.pl/artykuly/rt-002-017.asp



--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-09 13:36:09 (GMT)
--------------------------------------------------

Dodałbym jeszcze, ze termin \"dewiza\", \"dewizowy\" pochodzi bardziej z kontekstu prawniczego (prawo dewizowe), natomiast w ekonomii mówimy o rynkach walutowych etc. stąd preferowałbym \"pozycje walutowe\"

Maciej Zimecki
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10
Grading comment
Dzięki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search