banker acceptance drafts

Polish translation: weksel bankowy

18:03 Mar 19, 2019
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: banker acceptance drafts
Podam po prostu linka ze świetnym wytłumaczeniem: http://www.boc.cn/en/cbservice/cncb6/cb61/200811/t20081112_1...
Chodzi o "alternatywny" sposób płatności.
hanna_sz
Polish translation:weksel bankowy
Explanation:
Akcept bankowy - weksel zaakceptowany przez bank (weksel bankowy)

http://www.weksel.pl/slowniczek-wekslowy.html

Akcepty bankowe
Są to instrumenty rynku pieniężnego, tworzone na potrzeby transakcji w handlu międzynarodowym, stosowane już od setek lat. Akcept bankowy jest to weksel bankowy (przyrzeczenie zapłaty zbliżone do czeku), wystawiany przez przedsiębiorstwo, płatny w określonym, przyszłym terminie i gwarantowany za prowizją przez bank, który oznacza weksel słowem: „akceptowany”. Przedsiębiorstwo-wystawiające instrument powinno z kolei złożyć na swoim rachunku w banku odpowiednie środki na pokrycie weksla. Jeśli firma nie zrobi tego, gwarancja bankowa oznacza, że bank jest zobowiązany do zabezpieczenia weksla. Korzystny dla firm jest fakt, że wystawiony na zakup dóbr za granicą akcept bankowy jest chętniej przyjmowany, ponieważ zagraniczny eksporter wie, że nawet jeśli firma kupująca od niego towary zbankrutuje, weksel nadal będzie miał pokrycie w banku. Te „zaakceptowane” weksle często są odsprzedawane z dyskontem na rynku wtórnym, przez co upodobniają się do obligacji rządowych. Akcepty są również zwykle kupowane przez nabywców obligacji; wartość ich od 1970 r. do 1996 znacznie wzrosła, blisko o 250% (z 7 do 24 mld dol.).

http://www.rafalleszczynski.pl/akcepty-bankowe.html

WEKSEL BANKOWY [Bank Bill] : Weksel wystawiony , bądź akceptowany przez bank ,w związku z czym stanowi on bezpieczniejszy instrument służący do przyjęcia (jako zapłata) ,niż normalny weksel handlowy, jako ,że ryzyko jest w tym przypadku mniejsze, podobnie zresztą jak i dyskonto od takiego weksla

http://www.zsf24.pl/slobiz.php
Selected response from:

Jacek Kloskowski
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3weksel bankowy
Jacek Kloskowski
3akcepty bankierskei, akcepty bankowe, weksle z akceptem
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
akcepty bankierskei, akcepty bankowe, weksle z akceptem


Explanation:
Akcept bankierski, akcept bankowy (inaczej: weksel z akceptem; ang. banker’s acceptance) – instrument wekslowy wykorzystywany do zabezpieczenia płatności pomiędzy dwoma stronami przez bank.

Stanowi papier, poprzez który bank dłużnika zobowiązuje się do zapłacenia określonej sumy pieniężnej wierzycielowi. Jest wykorzystywany głównie w handlu międzynarodowym, gdy eksporter i importer rozpoczynają współpracę. W takiej sytuacji bank przejmuje zobowiązanie importera wobec eksportera, zabezpieczając się depozytem, który składa w banku importer. Potwierdzeniem operacji jest papier wartościowy, który gwarantuje posiadaczowi wypłacenie określonej kwoty w wyznaczonym czasie. Realizację wypłaty może dokonać dowolny podmiot, więc akcept bankowy może być przedmiotem obrotu na rynku (pierwotny wierzyciel może sprzedać akcept bankowy innej stronie przed upływem terminu wykupu – zazwyczaj po udzieleniu dyskonta).

Akcept bankowy jest jednym z instrumentów rynku pieniężnego.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Akcept_bankierski

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 959

10 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
weksel bankowy


Explanation:
Akcept bankowy - weksel zaakceptowany przez bank (weksel bankowy)

http://www.weksel.pl/slowniczek-wekslowy.html

Akcepty bankowe
Są to instrumenty rynku pieniężnego, tworzone na potrzeby transakcji w handlu międzynarodowym, stosowane już od setek lat. Akcept bankowy jest to weksel bankowy (przyrzeczenie zapłaty zbliżone do czeku), wystawiany przez przedsiębiorstwo, płatny w określonym, przyszłym terminie i gwarantowany za prowizją przez bank, który oznacza weksel słowem: „akceptowany”. Przedsiębiorstwo-wystawiające instrument powinno z kolei złożyć na swoim rachunku w banku odpowiednie środki na pokrycie weksla. Jeśli firma nie zrobi tego, gwarancja bankowa oznacza, że bank jest zobowiązany do zabezpieczenia weksla. Korzystny dla firm jest fakt, że wystawiony na zakup dóbr za granicą akcept bankowy jest chętniej przyjmowany, ponieważ zagraniczny eksporter wie, że nawet jeśli firma kupująca od niego towary zbankrutuje, weksel nadal będzie miał pokrycie w banku. Te „zaakceptowane” weksle często są odsprzedawane z dyskontem na rynku wtórnym, przez co upodobniają się do obligacji rządowych. Akcepty są również zwykle kupowane przez nabywców obligacji; wartość ich od 1970 r. do 1996 znacznie wzrosła, blisko o 250% (z 7 do 24 mld dol.).

http://www.rafalleszczynski.pl/akcepty-bankowe.html

WEKSEL BANKOWY [Bank Bill] : Weksel wystawiony , bądź akceptowany przez bank ,w związku z czym stanowi on bezpieczniejszy instrument służący do przyjęcia (jako zapłata) ,niż normalny weksel handlowy, jako ,że ryzyko jest w tym przypadku mniejsze, podobnie zresztą jak i dyskonto od takiego weksla

http://www.zsf24.pl/slobiz.php

Jacek Kloskowski
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 170




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search