exchange tender offer

Polish translation: oferta wymiany

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exchange tender offer
Polish translation:oferta wymiany
Entered by: dariaemma

17:14 Sep 27, 2019
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Finance (general) / akcje
English term or phrase: exchange tender offer
If a tender offer or an exchange tender offer for the Shares is submitted, the Administrative Body may decide to grant the Shares before the date provided under Article 5.1. and regardless of whether the Objectives have actually been met; and/or make the Locked-up Shares available to Beneficiaries who communicated their irrevocable willingness to adhere/consent to the public offer (...)
dariaemma
Poland
oferta wymiany
Explanation:
tender offer to oferta przetargowa.
Całe wyrażenie jest share exchange tender offer

n 1989, the California legislature decided to define "share exchange tender offer" in the General Corporation Law. Section 183.5 defines the term to mean:

"any acquisition by one corporation in exchange in whole or in part for its equity securities (or the equity securities of a corporation which is in control of the acquiring corporation) of shares of another corporation, other than an exchange reorganization (subdivision (b) of Section 181)."

https://www.natlawreview.com/article/california-s-obscure-re...
cccccccccccccc
What Is a Tender Offer?
A tender offer is an offer to purchase some or all of shareholders' shares in a corporation.
https://www.investopedia.com/terms/t/tenderoffer.asp

Oferta przetargowa
Oferta przetargowa to termin finansów korporacyjnych oznaczający typ oferty przejęcia. Oferta przetargu jest publiczną, otwartą ofertą lub zaproszeniem potencjalnego nabywcy wszystkich akcjonariuszy spółki prawa publicznego do przetargu na ich sprzedaż w określonej cenie w określonym czasie, z zastrzeżeniem przetargu na minimalną i maksymalną liczbę akcji . W ofercie przetargowej oferent kontaktuje się bezpośrednio z akcjonariuszami; dyrektorzy spółki mogą lub nie mogą popierać wezwania do składania ofert. Aby skłonić akcjonariuszy spółki docelowej do sprzedaży, cena oferty nabywcy zazwyczaj obejmuje premię w stosunku do aktualnej ceny rynkowej akcji tej spółki docelowej. Na przykład, jeśli akcja docelowego korporacji wynosi 10 USD na akcję, jednostka przejmująca może zaoferować akcjonariuszom 11,5 USD na akcję, pod warunkiem że zgadzają się 51% akcjonariuszy. Środki pieniężne lub papiery wartościowe mogą być oferowane akcjonariuszom spółki docelowej, chociaż oferta przetargowa, w ramach której oferowane są papiery wartościowe, jest na ogół określana jako "oferta wymiany".
https://educalingo.com/pl/dic-en/tender-offer

Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1oferta wymiany
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3oferta nabycia udziałów w drodze wymiany
mike23
3wezwanie na zamianę akcji
Justyna Zhang


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
oferta wymiany


Explanation:
tender offer to oferta przetargowa.
Całe wyrażenie jest share exchange tender offer

n 1989, the California legislature decided to define "share exchange tender offer" in the General Corporation Law. Section 183.5 defines the term to mean:

"any acquisition by one corporation in exchange in whole or in part for its equity securities (or the equity securities of a corporation which is in control of the acquiring corporation) of shares of another corporation, other than an exchange reorganization (subdivision (b) of Section 181)."

https://www.natlawreview.com/article/california-s-obscure-re...
cccccccccccccc
What Is a Tender Offer?
A tender offer is an offer to purchase some or all of shareholders' shares in a corporation.
https://www.investopedia.com/terms/t/tenderoffer.asp

Oferta przetargowa
Oferta przetargowa to termin finansów korporacyjnych oznaczający typ oferty przejęcia. Oferta przetargu jest publiczną, otwartą ofertą lub zaproszeniem potencjalnego nabywcy wszystkich akcjonariuszy spółki prawa publicznego do przetargu na ich sprzedaż w określonej cenie w określonym czasie, z zastrzeżeniem przetargu na minimalną i maksymalną liczbę akcji . W ofercie przetargowej oferent kontaktuje się bezpośrednio z akcjonariuszami; dyrektorzy spółki mogą lub nie mogą popierać wezwania do składania ofert. Aby skłonić akcjonariuszy spółki docelowej do sprzedaży, cena oferty nabywcy zazwyczaj obejmuje premię w stosunku do aktualnej ceny rynkowej akcji tej spółki docelowej. Na przykład, jeśli akcja docelowego korporacji wynosi 10 USD na akcję, jednostka przejmująca może zaoferować akcjonariuszom 11,5 USD na akcję, pod warunkiem że zgadzają się 51% akcjonariuszy. Środki pieniężne lub papiery wartościowe mogą być oferowane akcjonariuszom spółki docelowej, chociaż oferta przetargowa, w ramach której oferowane są papiery wartościowe, jest na ogół określana jako "oferta wymiany".
https://educalingo.com/pl/dic-en/tender-offer



Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 903

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kamila Ołtarzewska
12 hrs
  -> Dziękuję Kamilo. Miłego weekendu.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wezwanie na zamianę akcji


Explanation:
https://www.pwe.com.pl/czasopisma/przeglad-ustawodawstwa-gos...
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: "Prawo polskie przewiduje dwa rodzaje wezwań: wezwania na sprzedaż akcji oraz wezwanie na zamianę akcji. O ile to pierwsze zostało szczegółowo omówione w doktrynie o tyle wezwania na zamianę akcji stanowią materię dość rzadko poruszaną w literaturze przedmiotu."

https://www.proz.com/kudoz/polish-to-english/economics/72736...
"art. 147-158 ustawy prawo o publicznym obrocie mówią o publicznym ogłoszeniu wezwania do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji, zwanego dalej \"wezwaniem\"."

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:CPvrgIc...
"wezwanie zamiany (ang. register exchange tender offer) – oferta zamiany akcji na rzeczy lub prawa. Zazwyczaj wzywający w zamian za akcje,które zamierza nabyć, oferuje inne papiery wartościowe, których emitentem może być sam wzywający lub inny podmiot. "

Justyna Zhang
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oferta nabycia udziałów w drodze wymiany


Explanation:
an exchange tender offer for the Shares
oferta nabycia udziałów w drodze wymiany

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-09-27 18:56:37 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.proz.com/kudoz/polish-to-english/law-taxation-cu...
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:62...

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2019-09-28 16:49:49 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.codozasady.pl/wymiana-udzialow/
https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/cit/cit/podatnicy-i-zakr...
TYTUŁ IV Łączenie, podział i przekształcanie spółek
DZIAŁ I Łączenie się spółek Rozdział 1
stosunek wymiany udziałów lub akcji spółki przejmowanej bądź spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki na udziały lub akcje spółki przejmującej bądź spółki nowo zawiązanej i wysokość ewentualnych dopłat;
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU2000094103...

mike23
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 524




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search