PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

May Day

Polish translation: święto wiosny

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:May Day
Polish translation:święto wiosny
Entered by: Monika Llewellyn (X)

11:28 Sep 18, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Folklore / Pagan Festival
English term or phrase: May Day
Potrzebuje zgrabnego polskiego wyrazenia na to swieto, chodzi o poganskie obchody
Monika Llewellyn (X)
New Zealand
święto wiosny
Explanation:
propozycja - skoro May Queen to królowa święta wiosny wg Led Zeppelin
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Ladne okreslenie! Dziekuje bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3święto wiosny
Marek Daroszewski (MrMarDar)
4 +1święto nadejścia wiosny
Polangmar
5majówka (pogańska)
Lota
3Świeto Pierwszomajowe
ANNA BLAZ


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
may day
święto wiosny


Explanation:
propozycja - skoro May Queen to królowa święta wiosny wg Led Zeppelin

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ladne okreslenie! Dziekuje bardzo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciek Drobka: Ładne ogólne określenie
1 hr
  -> dzięki

agree  Iwona Szymaniak
1 hr
  -> dzięki

agree  Roman Kozierkiewicz
2 hrs
  -> dzięki

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
may day
Świeto Pierwszomajowe


Explanation:
Patrz ponizej (znalazlam w slowniku)


    Reference: http://www.dict.pl/plen?word=may+day&lang=EN
ANNA BLAZ
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): kto by pomyślał, że już poganie ze szturmówkami w pochodach chodzili... :-)
9 mins
  -> ano nie zauwazylam ze chodzi o swieto poganskie

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
święto nadejścia wiosny


Explanation:
Plemiona German świętowały nadejście wiosny w okresie zbliżonym do Wielkanocy. (...) Pisanki były w pogaństwie reliktami święta nadejścia wiosny.
http://tinyurl.com/32m4cj

Trzydziestego kwietnia lub pierwszego maja. W skrócie święto nadejścia wiosny, w trakcie którego śpiewa się i tańczy.
http://tinyurl.com/2v8uz5

Zaraz potem następowały luperkalia - wielodniowe święto nadejścia wiosny...
http://tinyurl.com/2qocq4

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciek Drobka: Jeśli wymagana jest ścisłość...
6 mins
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.:)

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
may day
majówka (pogańska)


Explanation:
majówka to tego rodzaju obchody...

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): majówka nasuwa się automatycznie, ale to nie funkcjonuje w polskim - SJP: wycieczka za miasto wiosną lub latem, dawniej połączona często z zabawą, tańcami; ale może tylko ja mam takie skojarzenia
8 mins
  -> stąd sugestia (pogańska) majówka. Majówka sugeruje obchody majowe, na pewno związane z nadejściem wiosny. Jak się doda "pogańska", to już zupełnie pasuje.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search