booth

Polish translation: boks

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:booth
Polish translation:boks
Entered by: literary

12:48 Apr 7, 2006
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Food & Drink
English term or phrase: booth
W restauracji. Od dawna szukam dobrego terminu. Boks, przegródka?
literary
boks
Explanation:
ja znam w tej postaci
Selected response from:

bartek
Grading comment
Wybór nie był prosty. W jednym ze słowników definicje są takie:
a) A table (in a restaurant or bar) surrounded by two high-backed benches
b) Small area set off by walls for special use.
Nie tak sobie wyobrażałem ten "booth". Wg definicji z dużego amerykańskiego słownika: a partly enclosed compartment or partitioned area, as in a restaurant or music store, equipped for a specific use by one or more persons. Zawsze myślałem o tej ostatniej definicji. Nie chodzi jednak raczej o mebel, tylko o cały przedział.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2boks
bartek
3 +1loża
Anna Rozwadowska
3ławostół
Marek Daroszewski (MrMarDar)
3wnęka
Monika Jakacka Márquez


Discussion entries: 3





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
boks


Explanation:
ja znam w tej postaci

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 210
Grading comment
Wybór nie był prosty. W jednym ze słowników definicje są takie:
a) A table (in a restaurant or bar) surrounded by two high-backed benches
b) Small area set off by walls for special use.
Nie tak sobie wyobrażałem ten "booth". Wg definicji z dużego amerykańskiego słownika: a partly enclosed compartment or partitioned area, as in a restaurant or music store, equipped for a specific use by one or more persons. Zawsze myślałem o tej ostatniej definicji. Nie chodzi jednak raczej o mebel, tylko o cały przedział.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Arkadiusz Jasinski: Bardzo popularne :)
33 mins
  -> Dzieki :-) w moich knajpach to sa boksy, ja tam nie wiem, gdzie inni chodzą :-)

agree  leff
4 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ławostół


Explanation:
jeśli to wygląda jak tutaj http://www.kpetersen.com/1page6booths.htm to bym powiedział ławostół, chociaż zwykle występuje to w l.mn.

co prawda i PWN/Ox i Kościuszko podają 'boks' ale szczerze mówiąc nie czuję tego




Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: ehm, nie chodzi o mebel, chodzi o "boksy" - ani z lewej, ani z prawej nikt Cię nie widzi :-) Po co mi tam ławostół?
32 mins
  -> link pokazuje meble, nie boksy; czy w KFC są boksy? albo w innym McDonaldzie? a to są właśnie 'booths' http://www.chicagobooth.com/booths_general.asp -- wygląda jak kanapa z wysokim oparciem na moje (jeśli jest bez stołu)

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wnęka


Explanation:
Jeszcze jedna opcja.

Monika Jakacka Márquez
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
loża


Explanation:
a czy to sie nie nazywa w polskich restauracjach loża? może być kameralna i większa - oddzielona część sali

Anna Rozwadowska
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rodotek
3 hrs
  -> dzieki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search