sensitive operations

Polish translation: (instruktaż higieny) dla personelu mającego bezpośredni kontakt z żywnością

21:48 Dec 15, 2016
English to Polish translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: sensitive operations
hygiene training in sensitive operations

Jako jeden z podpunktów różnych rodzajów kontroli w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywności
PJ999
Poland
Polish translation:(instruktaż higieny) dla personelu mającego bezpośredni kontakt z żywnością
Explanation:
Tak mniej więcej to można rozumieć.
Selected response from:

piotrowskak
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(instruktaż higieny) dla personelu mającego bezpośredni kontakt z żywnością
piotrowskak
4procesy kluczowe
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
procesy kluczowe


Explanation:
Option 2: procesy kluczowe
w zarządzaniu bezpieczeństwem i jakością żywności

Procesy kluczowe w organizacjach i ich etapy w modelu SQPI
W pracy nad zintegrowanym systemem zarządzania bezpieczeństwem i jakością żywności podstawowym obowiązkiem każdej organizacji jest zdefiniowanie swoich procesów, ustalenie ich wzajemnych oddziaływań (zwykle w postaci mapy procesów) i wyodrębnienie wśród nich łańcuchów czynności dodających wartości, określonych mianem procesów kluczowych. W każdej organizacji to procesy kluczowe decydują o realizacji zamierzonych przez organizację celów związanych z zaspokojeniem wymagań systemu i klientów organizacji.

-----------
Wymaganiem modelu SQPI jest zdefiniowanie typowego procesu kluczowego większości organizacji, czyli realizowania zamówień klientów firmy i przedstawienia go na osi przepływu wartości pomiędzy organizacją a jej dostawcami i klientami oraz podział tego procesu kluczowego na 3 główne etapy tj.:

1. dostaw surowców i materiałów, wspólnego dla zewnętrznych dostawców procesu (Suppliers) i omawianej organizacji,

2. wytwarzania produktów, odbywającego się wewnątrz organizacji, polegającego na dodawaniu wartości przez kolejnych klientów wewnętrznych procesu przetwarzania (Producer / Procesor),

3. dystrybucji produktów do klientów, wspólnego dla zewnętrznych klientów procesu (Suppliers) i naszej organizacji (w praktyce proces dystrybucji kończy się zwykle w miejscu i czasie wyznaczonym przez klienta zewnętrznego).
-----------

Należy podkreślić, iż proces kluczowy realizowania zamówień klientów w modelu SQPI nie ogranicza się wyłącznie do „terytoriów wewnętrznych” swojej organizacji lecz sięga w głąb obszarów zajmowanych przez jej dostawców i klientów.

http://nf.pl/po-pracy/sqpi-w-lancuchu-produkcji-zywnosci,,13...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 65

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(instruktaż higieny) dla personelu mającego bezpośredni kontakt z żywnością


Explanation:
Tak mniej więcej to można rozumieć.


    Reference: http://www.parp.gov.pl/files/74/81/305/6954.pdf
    Reference: http://www.pssewawa.pl/index.php?c=getfile&id=171
piotrowskak
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search