Partially Inverted Refiners Syrup

Polish translation: cukier inwertowany

20:21 Apr 29, 2018
English to Polish translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: Partially Inverted Refiners Syrup
W składzie BISCUIT CAKE:
Partially Inverted Refiners Syrup,

Partially Inverted Sugar Syrup przetumaczyłam jako "syrop z częściowo inwertowanego cukru". Czy może być "częściowo inwertowany rafinowany syrop cukrowy"?
asia20002
Poland
Polish translation:cukier inwertowany
Explanation:
Refiners Syrup, or Partially Inverted Refiners Syrup is a pleasant tasting thick syrup with a rich unique flavor. It is a by product of the refining of cane sugar. It is excellent for cooking and for certain recipes. - http://www.sugar-and-sweetener-guide.com/refiners-syrup.html

-------

Cukier inwertowany to słodzik produkowany z sacharozy (cukru stołowego) pochodzącej z buraka cukrowego lub trzciny cukrowej. - http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czy-cukier-in...

---------

Cukier inwertowany to gęsty syrop o słomkowej barwie i słodkim smaku. Bardzo łatwo rozpuszcza się w wodzie. Pomimo konsystencji innej niż miód, w branży cukierniczo – piekarniczej wykorzystywany jest podobnie jak miód sztuczny. - http://www.ambasador92.pl/produkt/cukier-inwertowany-prospon...

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2018-04-30 10:40:47 GMT)
--------------------------------------------------

poniżej z odnośnika podanego przez Roberta;

W sprzedaży dostępne są trzy rodzaje cukrów inwertowanych. Pierwszy to płynny cukier. Jest to roztwór sacharozy, który otrzymuje się przez rozpuszczenie cukru białego w wodzie o stężeniu nie mniejszym niż 62 procent oraz o zawartości cukru inwertowanego nie większej niż 3 procent. Do drugiej grupy należy płynny cukier inwertowany, czyli roztwór wodny częściowo zinwertowanej sacharozy. Zawartość cukru inwertowanego w roztworze może być mocno zróżnicowana i waha się od 3 do 50 procent. Trzeci rodzaj to najsilniejszy roztwór – syrop cukru inwertowanego</b<. Roztwór może być częściowo skrystalizowany, a zawartość cukru inwertowanego jest w roztworze dominująca i przekracza 50 procent
Selected response from:

geopiet
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1cukier inwertowany
geopiet
3częściowo inwertowany syrop otrzymywany z rafinacji cukru trzcinowego/złoty syrop
Frank Szmulowicz, Ph. D.
Summary of reference entries provided
syrop cukru inwertowanego
geopiet

  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
partially inverted refiners syrup
częściowo inwertowany syrop otrzymywany z rafinacji cukru trzcinowego/złoty syrop


Explanation:
Refiners Syrup, or Partially Inverted Refiners Syrup is a pleasant tasting thick syrup with a rich unique flavor. It is a by product of the refining of cane sugar. It is excellent for cooking and for certain recipes.

Sold As:
Refiners Syrup, Partially Inverted Refiners Syrup, Golden Syrup.

Interesting facts:
The most famous is Tate & Lyle's Golden Syrup which has been sold since 1883.
http://www.sugar-and-sweetener-guide.com/refiners-syrup.html

cccccccccccccccccc

Lyle's Original Golden Syrup Tin 454g
Złoty Syrop Lyle’s zachwyca ludzi na całym świecie od 1883 roku. Jego niepowtarzalny smak świetnie nadaje się do owsianki lub naleśników jak również herbatników, deserów, ciast i ciasteczek. W zależności od stanów magazynowych może być dostępny zarówno w butelce jak i w puszce.
https://www.britishshop.pl/pl/p/Lyles-Original-Golden-Syrup-...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 65

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
partially inverted refiners syrup
cukier inwertowany


Explanation:
Refiners Syrup, or Partially Inverted Refiners Syrup is a pleasant tasting thick syrup with a rich unique flavor. It is a by product of the refining of cane sugar. It is excellent for cooking and for certain recipes. - http://www.sugar-and-sweetener-guide.com/refiners-syrup.html

-------

Cukier inwertowany to słodzik produkowany z sacharozy (cukru stołowego) pochodzącej z buraka cukrowego lub trzciny cukrowej. - http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czy-cukier-in...

---------

Cukier inwertowany to gęsty syrop o słomkowej barwie i słodkim smaku. Bardzo łatwo rozpuszcza się w wodzie. Pomimo konsystencji innej niż miód, w branży cukierniczo – piekarniczej wykorzystywany jest podobnie jak miód sztuczny. - http://www.ambasador92.pl/produkt/cukier-inwertowany-prospon...

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2018-04-30 10:40:47 GMT)
--------------------------------------------------

poniżej z odnośnika podanego przez Roberta;

W sprzedaży dostępne są trzy rodzaje cukrów inwertowanych. Pierwszy to płynny cukier. Jest to roztwór sacharozy, który otrzymuje się przez rozpuszczenie cukru białego w wodzie o stężeniu nie mniejszym niż 62 procent oraz o zawartości cukru inwertowanego nie większej niż 3 procent. Do drugiej grupy należy płynny cukier inwertowany, czyli roztwór wodny częściowo zinwertowanej sacharozy. Zawartość cukru inwertowanego w roztworze może być mocno zróżnicowana i waha się od 3 do 50 procent. Trzeci rodzaj to najsilniejszy roztwór – syrop cukru inwertowanego</b<. Roztwór może być częściowo skrystalizowany, a zawartość cukru inwertowanego jest w roztworze dominująca i przekracza 50 procent

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Foltyn: płynny cukier inwertowany https://www.portalpszczelarski.pl/artykul/643/gotowe_syropy_...
9 hrs
  -> dziękuję




Reference comments


17 mins peer agreement (net): +1
Reference: syrop cukru inwertowanego

Reference information:
Invert(ed) sugar (syrup) is an edible mixture of sugars made by heating up table sugar (sucrose) with water - https://en.wikipedia.org/wiki/Inverted_sugar_syrup

----------

Sucrose is common table sugar. It is a disaccharide, a molecule composed of the two monosaccharides, glucose and fructose. Sucrose is produced naturally in plants, from which table sugar is refined. It has the formula C₁₂H₂₂O₁₁ - https://en.wikipedia.org/wiki/Sucrose

---------

Sacharoza, C₁₂H₂₂O₁₁ – organiczny związek chemiczny, węglowodan z grupy disacharydów zbudowany z reszt D-fruktozy i D-glukozy. Jest zasadniczym składnikiem cukru spożywczego. - https://pl.wikipedia.org/wiki/Sacharoza

--------

Cukier inwertowany to słodzik produkowany z sacharozy (cukru stołowego) pochodzącej z buraka cukrowego lub trzciny cukrowej. Nie stosuje się go w gospodarstwach domowych, a jako syrop jest często używany w przemyśle spożywczym – piekarnictwie, cukiernictwie i w produkcji alkoholu. Cukier inwertowany jest słodszy niż sacharoza, lepiej rozpuszcza się w wodzie i przedłuża trwałość produktów, do których jest dodawany. Oddziałuje na zdrowie tak samo negatywnie, jak cukier stołowy.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czy-cukier-in...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2018-04-29 20:40:01 GMT)
--------------------------------------------------

Refiners Syrup, or Partially Inverted Refiners Syrup is a pleasant tasting thick syrup with a rich unique flavor. It is a by product of the refining of cane sugar. It is excellent for cooking and for certain recipes. - http://www.sugar-and-sweetener-guide.com/refiners-syrup.html

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
3 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search