green buyer

Polish translation: kupiec zielonej kawy/zielonych ziaren kawy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:green buyer
Polish translation:kupiec zielonej kawy/zielonych ziaren kawy
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

11:32 Apr 28, 2019
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2019-05-02 09:54:07 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Polish translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: green buyer
ten, kto kupuje zieloną kawę od plantatorów
bourriquet
Poland
kupiec zielonej kawy
Explanation:
Filip Bartelak, kupiec zielonej kawy i właściciel palarni Coffee Proficiency, członek zarządu SCAE PL, certyfikowany Q Grader i SCAA Cupping
https://issuu.com/horeca.pl/docs/042013

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2019-04-28 11:37:34 GMT)
--------------------------------------------------

CCCC
Rafał Antkowicz – właściciel kawiarni, organizator Festiwalu Kawy

Filip Bartelak – Q-greader (czyt. Kju grejder), kupiec zielonej kawy, sędzia sensoryczny baristów

Kamil Utzig – barista, barman z Krakowskiej Szkoły Restauratorów

https://www.radiokrakow.pl/audycje/rozmowy-przed-hejnalem/fe...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Prosto i skutecznie:-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2kupiec zielonej kawy
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3kupiec surowej kawy
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kupiec zielonej kawy


Explanation:
Filip Bartelak, kupiec zielonej kawy i właściciel palarni Coffee Proficiency, członek zarządu SCAE PL, certyfikowany Q Grader i SCAA Cupping
https://issuu.com/horeca.pl/docs/042013

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2019-04-28 11:37:34 GMT)
--------------------------------------------------

CCCC
Rafał Antkowicz – właściciel kawiarni, organizator Festiwalu Kawy

Filip Bartelak – Q-greader (czyt. Kju grejder), kupiec zielonej kawy, sędzia sensoryczny baristów

Kamil Utzig – barista, barman z Krakowskiej Szkoły Restauratorów

https://www.radiokrakow.pl/audycje/rozmowy-przed-hejnalem/fe...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 96
Grading comment
Prosto i skutecznie:-)
Notes to answerer
Asker: Błyskawiczna odpowiedź:-) Dziękuję za ciekawą audycję radiową. Posłucham sobie!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Tenjacek
35 mins
  -> Dziękuję Jacku. Serdecznie pozdrawiam.

agree  legato: Dla uściślenia dałabym "zielonych ziaren kawy". W dzisiejszych czasach zielona kawa może się komuś wydać jako kawa ekologiczna.
1 day 5 hrs
  -> Dziękuję legato. Tak, idziemy w kierunku ziolonych ziaren kawy. Serdecznie pozdrawiam.

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kupiec surowej kawy


Explanation:
Ziarna zielonej (tzn. surowej) kawy mają szczególne właściwości zdrowotne, których nie mają ziarna wypalone. Następne odpowiedzi wyjaśnią dokładniej te właściwości. - https://planetakawy.pl/content/16-kawa-zielona-do-picia

------

Niewielu z nas wie, że mała czarna ma też swoją zieloną siostrę! Nieprażone, surowe ziarna zielonej kawy kryją w sobie jeszcze większą ilość składników aktywnych - https://www.domzdrowia.pl/artykul/zielona-kawa-jaka-bedzie-n...

------

Zielona kawa to nic innego jak surowe ziarna czarnej kawy, - https://nowiny24.pl/zielona-kawa-wlasciwosci-i-opinie-czy-je...

--

Zielona kawa to po prostu surowe ziarna, które zamiast wypalaniu poddano ekstrakcji - https://kawa.pl/artykuly/zielona-kawa-i-jej-wlasciwosci/

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 80




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search