roaster

Polish translation: palarka

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:roaster
Polish translation:palarka
Entered by: bourriquet

19:00 Apr 30, 2019
English to Polish translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: roaster
Te słowo zdaje się mieć kilka znaczeń w samym kontekście kawy.
Oznacza osobę zajmującą się paleniem kawy, pomieszczenie, w którym wypalana jest kawa, i piec, w którym kawa jest palona.
Osobę wypalająca kawę można nazwać palaczem, ale czy w takim razie kobieta jest palaczką?
Palarnia byłaby miejscem, w którym kawa jest palona. Pewnie też podmiot gospodarczy / sklep z kawą.
Szukam teraz głównie znaczenia odnoszącego się do pieca/piekarnika, w którym kawa jest wypalana. Słownik podaje też prażalnik, ale pytanie, czy tego można użyć w odniesieniu do kawy, bo praży się raczej orzechy. No i jest też palarka. Może właśnie to słowo jest najczęściej używane w znaczeniu pieca do palenia kawy? Jeśli ktoś "siedzi w tej branży", to poproszę o pomoc:-)
bourriquet
Poland
palarka
Explanation:
PRIMULATOR -> STREFA KAWY -> PALARKI DO KAWY
- https://www.primulator.pl/kawa/palarki

- https://www.primulator.pl/kawa

----------

Palarka do kawy (Kuban) - https://www.lapavoni.eu/palarki-do-kawy/

Kuban Coffee Roasters - http://www.kubancoffeeroasters.com/coffee-roasters-coffee-ro...

Selected response from:

geopiet
Grading comment
I nawet zdaje się, że to słowo jest głównie/jedynie w kontekście kawy używane.


4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3piec
Robert Foltyn
2palarka
geopiet
2(wy)palarka (do) kawy
Jacek Kloskowski


Discussion entries: 1





  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
piec


Explanation:
piec do palenia kawy

Nie siedzę w temacie, ale takie określenie znajdziesz na stronach producentów / sprzedawców profesjonalnych urządzeń tego typu.

Np. http://www.coffed.pl/

Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(wy)palarka (do) kawy


Explanation:
ew. piec do palenia kawy

Jacek Kloskowski
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 11

7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
palarka


Explanation:
PRIMULATOR -> STREFA KAWY -> PALARKI DO KAWY
- https://www.primulator.pl/kawa/palarki

- https://www.primulator.pl/kawa

----------

Palarka do kawy (Kuban) - https://www.lapavoni.eu/palarki-do-kawy/

Kuban Coffee Roasters - http://www.kubancoffeeroasters.com/coffee-roasters-coffee-ro...



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 80
Grading comment
I nawet zdaje się, że to słowo jest głównie/jedynie w kontekście kawy używane.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search