fat coverings

Polish translation: tkanka tłuszczowa trzewna (brzuszna) / tłuszcz trzewny (brzuszny)

15:37 Jul 6, 2019
English to Polish translations [PRO]
Science - Food & Drink
English term or phrase: fat coverings
"Lifts complete viscera (liver, heart, lungs, stomach, spleen, pancreas, bladder, intestines, and fat coverings) from the body cavity."
bourriquet
Poland
Polish translation:tkanka tłuszczowa trzewna (brzuszna) / tłuszcz trzewny (brzuszny)
Explanation:
Tłuszcz trzewny to tkanka tłuszczowa gromadząca się wokół narządów wewnętrznych.

[cut]

Tłuszcz trzewny narasta wewnątrz jamy brzusznej dookoła serca, nerek, wątroby i innych narządów. - https://polki.pl/dieta-i-fitness/odchudzanie,tluszcz-trzewny...

-------

Większość tłuszczu w naszym organizmie jest uważana za tłuszcz podskórny. Tłuszcz w okolicach brzucha składa się zarówno z tłuszczu podskórnego, jak i tłuszczu trzewnego. Trzewny tłuszcz, w przeciwieństwie do tłuszczu podskórnego, leży poza zasięgiem, głęboko w jamie brzusznej, w pobliżu naszych narządów jamy brzusznej. - https://www.holmesplace.com/pl/pl/blog/medical/abdominal-fat...

-----


1. Tkanka tłuszczowa brzuszna

Najgorszy rodzaj tłuszczu, który zbiera się w jamie brzusznej. Upośledza pracę organów wewnętrznych oraz wydziela substancje powodujące stany zapalne. - https://www.menshealth.pl/zdrowie/Tkanka-tluszczowa-wszystko...

----

Tymczasem istnieje również tkanka tłuszczowa trzewna zmagazynowana w rejonie trzewi, w okolicy pozaotrzewniowej, w obrębie wątroby, trzustki, śledziony, gruczołów piersiowych, narządów płciowych - https://kafeteria.pl/9014,tkanka-tluszczowa-trzewna-zagrozen...
Selected response from:

geopiet
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3sadło
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2tkanka tłuszczowa trzewna (brzuszna) / tłuszcz trzewny (brzuszny)
geopiet


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sadło


Explanation:
tłuszcz, tkanka tłuszczowa wokół narządów wewnętrznych
https://sciaga.pl/slowniki-tematyczne/11075/sadlo/

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 96

8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
tkanka tłuszczowa trzewna (brzuszna) / tłuszcz trzewny (brzuszny)


Explanation:
Tłuszcz trzewny to tkanka tłuszczowa gromadząca się wokół narządów wewnętrznych.

[cut]

Tłuszcz trzewny narasta wewnątrz jamy brzusznej dookoła serca, nerek, wątroby i innych narządów. - https://polki.pl/dieta-i-fitness/odchudzanie,tluszcz-trzewny...

-------

Większość tłuszczu w naszym organizmie jest uważana za tłuszcz podskórny. Tłuszcz w okolicach brzucha składa się zarówno z tłuszczu podskórnego, jak i tłuszczu trzewnego. Trzewny tłuszcz, w przeciwieństwie do tłuszczu podskórnego, leży poza zasięgiem, głęboko w jamie brzusznej, w pobliżu naszych narządów jamy brzusznej. - https://www.holmesplace.com/pl/pl/blog/medical/abdominal-fat...

-----


1. Tkanka tłuszczowa brzuszna

Najgorszy rodzaj tłuszczu, który zbiera się w jamie brzusznej. Upośledza pracę organów wewnętrznych oraz wydziela substancje powodujące stany zapalne. - https://www.menshealth.pl/zdrowie/Tkanka-tluszczowa-wszystko...

----

Tymczasem istnieje również tkanka tłuszczowa trzewna zmagazynowana w rejonie trzewi, w okolicy pozaotrzewniowej, w obrębie wątroby, trzustki, śledziony, gruczołów piersiowych, narządów płciowych - https://kafeteria.pl/9014,tkanka-tluszczowa-trzewna-zagrozen...


geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 80




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search