linger

Polish translation: dłuższy posmak

07:32 Nov 12, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink / beer
English term or phrase: linger
"The result of using the new device is improved 'body' and 'linger' in cask ales as the aeration of the cask ale may be controlled and reduced in comparison to a normally dispensed cask ale product."

https://patents.google.com/patent/WO2015151058A1/en

Link pomocniczy:
https://www.beercraftr.com/how-to-evaluate-your-beer/

Myślałem o posmaku po prostu, ale to trochę koliduje z "aftertaste".
Paweł Janiszewski
Poland
Polish translation:dłuższy posmak
Explanation:
lub:
trwalszy posmak
Selected response from:

Robert Foltyn
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1dłuższy posmak
Robert Foltyn
3 +1trwałość smaku
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2zaznaczenie/utrzymanie
geopiet


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dłuższy posmak


Explanation:
lub:
trwalszy posmak


Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bubz
2 days 14 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zaznaczenie/utrzymanie


Explanation:
obecności smaku na podniebieniu

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2019-11-12 10:41:10 GMT)
--------------------------------------------------

One very important characteristic of ‘České pivo’ is its bitterness. The degree of bitterness of the beer is medium to highish, with a moderate to light tartness, which takes longer to fade. The bitterness lingers longer in the mouth, stimulating the taste cells for longer. The higher degree of bitterness also aids the digestive process. A higher concentration of polyphenols and a higher pH value are further features of ‘České pivo’.


Bardzo ważną cechą piwa czeskiego jest jego gorzki smak. Gorycz piwa jest średnio lub bardzo wyraźna. Towarzyszący jej, długo odczuwany w ustach cierpki posmak jest średnio wyraźny lub lekki. Gorycz długo pozostaje w ustach, przez dłuższy czas oddziałując na kubki smakowe. Mocniejsza gorycz wpływa korzystnie na trawienie. Charakterystyczną cechą piwa czeskiego jest również podwyższona zawartość polifenoli i podwyższona wartość pH.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN-PL/TXT/?qid=15735...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 80

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
trwałość smaku


Explanation:
Zastosowanie Tlen rozpuszczony w produktach spożywczych i napojach ma negatywny wpływ na trwałość smaku i okres przydatności do spożycia
http://jmreurope.eu/category/centec-sensors-pl/page/6/.

cccccc
Trwałość smaku pozwala nam przy końcu, na odczuwanie wszelkich doznań, wynikających z zapachu wina.
http://e-auriga.pl/wina-czerwone/ser-bele-colli-di-coneglian...
ccccccccc

Docelowo browar będzie produkował wyłącznie piwa rzemieślnicze, zachowując najwyższe .... białkowych zapewniają trwałość smaku i zapachu nawet po
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,134263,19742651,przypr...

ccccccccccccccccccc\\

napojów mierzy się za pomocą różnych parametrów, takich jak trwałość smaku.

http://public.sds.tiktalik.com/patenty/pdf/200326.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2019-11-12 12:11:26 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccccccccc
Piwo Zakupione w Świecie Piwa, Kraków. Cena 8,9. Butelka 0,5l. Moc 5%, ekstrakt?. Zapach mocny, taki kawowo palony, przyjemny. Piany dużo, gęsta, trwała o bardzo ładnym kolorze, taki kawowo kremowy kolor. Gazu mało, ale w tym stylu to nie wada, można lepiej się skupić na smaczkach. Kolor czarny. Nawet pod silnym światłem tylko ledwo widoczne ciemno rubinowe prześwity. Smak złożony. W pierwszej chwili wyraźnie czuć typową dla stoutów taką gorycz. Po chwili przechodzi w taki bardzo specyficzny smak. Mnie się to kojarzy z palonym chlebem. Pod sam koniec w ustach pozostaje leciusieńka, ledwie wyczuwalna kwaskowość. Na szczęśce harmonizująca z całością. Podsumowując, (podzielam zachwyt fat_fire) piękna flacha, etykieta świetnie dobrana kolorystycznie, prezentacja piwa w kuflu, smak bez zarzutu, prawie ideał. Minusik za średnią trwałość smaku. Według mnie Oatmel jest lepszy od zwykłego stouta. Oceniam na -6 (1 – 6).
https://www.browar.biz/forum/archive/index.php/t-25479.html
ccccccccccccccccccccccccccc

Krótka trwałość smaku, finisz długi i gorzkawy
https://www.polskikraft.pl/piwo/browar-amber-grand-imperial-...
ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

Jeśli możliwe jest usunięcie tych zawiesin, smak piwa, jakość piany, trwałość smaku i wreszcie
https://mgnovennovse.ru/pl/preparation-of-beer-from-malt-and...
cccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Dobrze zmieszana kawa poprawia ostateczny efekt smakowy w fi liżance; wymaga ona subtelnej rzemieślniczej wiedzy np. na temat jak
kwasowość jednego ziarenka będzie oddziaływać wzajemnie
i wpływać na treść innego; w jaki sposób fi nezja uzyskana dzięki określonemu rodzajowi gleby przełoży się na trwałość smaku
innego występującego regionalnie ziarna..
http://img.ftgroup.pl/pdf/25.pdf

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  geopiet: are you "doctoring" your examples? ten trzeci przykład nie jest wcale o piwie, czy nawet winie, lecz o przyprawach do wędlin ... || nie o to mi chodzi, lecz o „podpięcie” tekstu o piwie do innego żródła, które akurat „pasuje” ...
14 mins
  -> Pojęcie trwałości smaku ma zastosowanie w wielu kategoriach napojów i żywności.

agree  Mateusz Izdebski
5 days
  -> Dziękuję Mateuszu.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search