cutover edge

Polish translation: skraj zrębni

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cutover edge
Polish translation:skraj zrębni
Entered by: Polangmar

13:44 Mar 1, 2011
English to Polish translations [PRO]
Forestry / Wood / Timber
English term or phrase: cutover edge
It should be possible to identify systems that improve the potential for small forest owners to adapt their felling planning to that of their neighbours, in order to reduce the occurrence of cutover edges that are very exposed to the wind.
Justyna Korbel
skraj zrębni
Explanation:
Zapewne zupełnej.

Polskie ograniczenia nakazują, aby obszar pojedynczej zrębni nie przekraczał 4 hektarów.
...zabieg zrębni zupełnej prowadzi do całkowitej zmiany warunków...
http://tinyurl.com/48gn7h9

Na dalszej trasie las zróżnicowany, miejscami straszą jednak potężne zrębnie całkowite.
http://tinyurl.com/4ds39xr

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2011-03-02 20:18:21 GMT)
--------------------------------------------------

...wspaniałe lasy North-Westu istnieją już głównie na mapach turystycznych, dominują zaś w krajobrazie tzw. "clearcuty" (zrębnia zupełna), czyli olbrzymie połacie, na których kiedyś BYŁ las, obecnie pokryte niewykarczowanymi pniakami drzew i olbrzymią ilością innych pozostałości...
http://tinyurl.com/4zlz4g3
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dzięki :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skraj zrębni
Polangmar
4krawędź wykarczowanego obszaru
Joanna Machnica


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
krawędź wykarczowanego obszaru


Explanation:
Cutover = land, especially timberland, cleared of trees.

Joanna Machnica
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Nie wiemy, czy w grę wchodzi karczowanie (czyli usuwanie karp: http://pl.wikipedia.org/wiki/Karpa_(leśnictwo) ).
1 day 3 hrs
  -> Fakt.

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skraj zrębni


Explanation:
Zapewne zupełnej.

Polskie ograniczenia nakazują, aby obszar pojedynczej zrębni nie przekraczał 4 hektarów.
...zabieg zrębni zupełnej prowadzi do całkowitej zmiany warunków...
http://tinyurl.com/48gn7h9

Na dalszej trasie las zróżnicowany, miejscami straszą jednak potężne zrębnie całkowite.
http://tinyurl.com/4ds39xr

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2011-03-02 20:18:21 GMT)
--------------------------------------------------

...wspaniałe lasy North-Westu istnieją już głównie na mapach turystycznych, dominują zaś w krajobrazie tzw. "clearcuty" (zrębnia zupełna), czyli olbrzymie połacie, na których kiedyś BYŁ las, obecnie pokryte niewykarczowanymi pniakami drzew i olbrzymią ilością innych pozostałości...
http://tinyurl.com/4zlz4g3

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48
Grading comment
Dzięki :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search