pan

Polish translation: misa/baza/płyta siedziska // siedzisko

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pan
Polish translation:misa/baza/płyta siedziska // siedzisko
Entered by: mike23

06:48 Sep 30, 2016
English to Polish translations [PRO]
Furniture / Household Appliances
English term or phrase: pan
W zdaniu z tekstu na temat zapobiegania bólom ergonomicznym.

Chairs should have a padded seat with a pan at least 1 inch wider than the worker’s hip and thighs.
asia20002
Poland
misa siedziska
Explanation:
misa siedziska

http://www.steinertractor.com/MFS168-metal-bucket-seat-pan-f...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2016-09-30 13:37:40 GMT)
--------------------------------------------------

Opcja 2; baza siedziska
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4niecka siedziska
Marian Krzymiński
3misa siedziska
mike23
Summary of reference entries provided
Ergonomiczne siedzisko
geopiet

Discussion entries: 12





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
misa siedziska


Explanation:
misa siedziska

http://www.steinertractor.com/MFS168-metal-bucket-seat-pan-f...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2016-09-30 13:37:40 GMT)
--------------------------------------------------

Opcja 2; baza siedziska

mike23
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: Tylko w tym konkretnym przypadku (kształt). Czy np. tutaj http://image.ceneo.pl/data/products/30539191/i-meble-nova-kr... też jest "misa"?
52 mins
  -> Zależy jaki jest kształ. Jeśli jest płaska baza siedziska, to wyraz "pan" trochę na wyrost

2 days 23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niecka siedziska


Explanation:
patrz link poniżej...


    https://www.kaiserkraft.pl/krzesla-i-stoly/krzesla-konferencyjne-i-krzesla-dla-gosci/krzeslo-z-siedziskiem-z-drewna-z-niecka-na-calej-szerok
Marian Krzymiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36




Reference comments


1 day 3 hrs
Reference: Ergonomiczne siedzisko

Reference information:
Ergonomiczne siedzisko

Siedzisko ma największy wpływ na kształtowanie pozycji pracownika podczas wykonywania pracy w pozycji siedzącej. Sprawdzenie, czy konkretne siedzisko spełnia wymagania ergonomii i może być wykorzystane na stanowisku

pracy można przeprowadzić przez:

• porównanie parametrów siedziska z wartościami rekomendowanymi (projektant i producent oraz użytkownik)
dopasowanie siedziska do wymiarów antropometrycznych poszczególnych osób (użytkownik)

http://archiwum.ciop.pl/15040

-------

przestrzeń/szerokość siedziska powinna być 2-4 cm szersza od szerokości bioder. - http://www.tetraplegik.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=12727

-------

Wysokość płyty siedziska powinna być regulowana. Minimalny zakres regulacji wysokości płyty siedziska wynosi 40 ÷ 50 cm. Mechanizm regulacji wysokości płyty siedziska powinien być tak usytuowany i skonstruowany, aby można było wykonywać regulacje w pozycji siedzącej. Oparcie powinno mieć regulację wysokości (0 ÷ 20 cm pomiędzy dolną krawędzią oparcia a płytą siedziska) i pochylenia (5o do przodu, 24o do tyłu). Zaleca się, aby regulacje pochylenia oparcia i płyty siedziska były ze sobą zsynchronizowane.

Siedzisko i oparcie powinny mieć odpowiednie ukształtowanie, uwzględniające naturalne wygięcie kręgosłupa (części lędźwiowej) i odcinka udowego kończyny dolnej (fol.11) . Zalecane jest, aby siedzisko wyposażone było w podłokietniki. - http://nop.ciop.pl/m3-6/m3-6_3.htm

------

Krzesła powinny posiadać:
 dostateczną stabilność przez wyposażenie krzesła w pięciopodporową podstawę z kółkami jezdnymi,
 wymiary płyty siedziska i oparcia zapewniające wygodną pozycję ułożenia ciała nieskrępowaną swobodę ruchów,
 regulację wysokości płyty siedziska, licząc od podłogi w zakresie 400 – 500 mm,
 regulację wysokości pochylenia oparcia w przedziale 50 do przodu i 300 do tyłu oraz wyprofilowanie płyty siedziska i oparcia do naturalnego wygięcia    kręgosłupa i udowego odcinka kończyn dolnych,
 możliwość obrotu krzesła wokół własnej osi,
 wyposażenie krzesła w podłokietniki.

https://goo.gl/06UeCg

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search