Pytanie konkursowe 2/XIX

Polish translation: 2/XIX

21:14 Feb 18, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Genealogy / the evolution of man
English term or phrase: Pytanie konkursowe 2/XIX
Adam had three sons, yes three! Cain and Abel came first, Cain being the original Rambo type (where he got it from is the great mystery, - back in Cain's day there was no TV violence, so what was he all about?)

Aby w pełni ogarnąć złożoność męskiej natury, temu, i kolejnym trzem pytaniom towarzyszy specjalny wykres - drzewko, dostępne emailem na zamówienie ;o)
*eva*
United Kingdom
Polish translation:2/XIX
Explanation:
Adam miał trzech synów - dokładnie trzech. Kain i Abel narodzili się pierwsi, a Kain był protoplastą wszelkich zabijaków w stylu Rambo (skąd mu się to wzięło do dziś pozostaje nieodgadnione - za jego czasów nie było telewizji, więc skądeż mógł wynieść taki przykład?)
Selected response from:

Przemysław Szkodziński
Poland
Grading comment
Nagrodę za Drugie pytanie otrzymuje Przemysław, co prawda pominął kwestię przemocy, ale ma się rozumieć że telewizja i ukazywanie przemocy są niestety faktem nieodłącznym. Podoba mi się to, że Kain był protoplastą i że był zabijaką ;o)
Wyróżnienia (po punkcie) dla Himawari za ładny styl i A_Lex za "zapędy". Tak w ogóle to wszystkie odpowiedzi mi się podobają i nie cierpię oceniać :( Zapraszam wszystkich na drugą odsłonę mojego konkursu!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1aaa
vladex
4XIX/2
Anna Bittner
4odpowiedź XIX/2
leff
4XIX/2
lim0nka
3Odp. 2/XIX
Himawari
32/XIX
Przemysław Szkodziński
32/XIX
A_Lex


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe 2/xix
odpowiedź XIX/2


Explanation:
Adam miał trzech synów. Tak, tak, trzech! Najpierw byli Kain i Abel. Kain był typkiem w stylu Rambo (tylko skąd mu się to wzięło - w jego czasach nie było przemocy w TV, więc co było przyczyną?).


===
No, jak wszedłem Szanownym Siostrzyczkom na ambit, to zaczęły się odzywać ;-D

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe 2/xix
Odp. 2/XIX


Explanation:
Adam miał trzech synów - tak, trzech! Najpierw byli Kain i Abel. Kain był pierwszym na świecie typem Rambo (zagadkowe jest, skąd mu się to wzięło - w tamtych czasach nie było jeszcze przemocy w TV, więc właściwie gdzie on się tego nauczył?).

Himawari
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
pytanie konkursowe 2/xix
aaa


Explanation:
Adam spłodził synów trzech, zaiste trzech! Pierwej Kaina i Abla. Kain na obraz Rambów wykształcon był. Zali, odkąd mu to przyszło, nie wie nikt - wszak onego czasu gwałt w telewizjum nieznan był i nauki odtąd pobrać nie mógł był.

Jaka tematyka, taka stylizacja :-)

vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Przemysław Szkodziński: Podoba mi się ta stylizacja. ;-)
1 day 2 hrs
  -> Prawa rzecz twa, Przemysławie. A za słowo pochlebne, niechaj Pankrystus ci nagrodzi.

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe 2/xix
XIX/2


Explanation:
Adam miał trzech synów. Właśnie tak, trzech! Pierwsi byli Kain i Abel. Kain to taki prototyp Rambo (z czego to wynikało, pozostaje zagadką; w czasach, kiedy Kain żył, nie było przemocy w telewizji... Więc jak to się stało?)

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe 2/xix
2/XIX


Explanation:
Adam miał trzech synów, o tak - TRZECH! Pierwsi byli Kain i Abel, przy czym Kain był swoistym prototypem Rambo (skąd mu się to wzięło? Świat Kaina wolny był wszak od telewizyjnej przemocy, skąd więc u niego takie zapędy? Niewiadomo...)

zachęcona przez leffa - jestem! ;))

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 45 mins (2004-02-19 20:00:04 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście \"nie wiadomo\" ... dzięki, lim0nko! ;)

A_Lex
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  lim0nka: nie wiadomo - oddzielnie
3 mins
  -> oj faktycznie...;) człowiek czasem zapomina "jak to jest po polsku"...

1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe 2/xix
2/XIX


Explanation:
Adam miał trzech synów - dokładnie trzech. Kain i Abel narodzili się pierwsi, a Kain był protoplastą wszelkich zabijaków w stylu Rambo (skąd mu się to wzięło do dziś pozostaje nieodgadnione - za jego czasów nie było telewizji, więc skądeż mógł wynieść taki przykład?)

Przemysław Szkodziński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Nagrodę za Drugie pytanie otrzymuje Przemysław, co prawda pominął kwestię przemocy, ale ma się rozumieć że telewizja i ukazywanie przemocy są niestety faktem nieodłącznym. Podoba mi się to, że Kain był protoplastą i że był zabijaką ;o)
Wyróżnienia (po punkcie) dla Himawari za ładny styl i A_Lex za "zapędy". Tak w ogóle to wszystkie odpowiedzi mi się podobają i nie cierpię oceniać :( Zapraszam wszystkich na drugą odsłonę mojego konkursu!

1 day 17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe 2/xix
XIX/2


Explanation:
Adam miał trzech synów - o tak trzech! Najpierw urodzili się Kain i Abel. Kain był absolutnym typem Rambo (przyczyna tego jest wielką zagadką - w czasach Kaina wszak nie było telewizji, jak więc do tego doszło?)

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search