Pytanie konkursowe 3/XIX

Polish translation: odpowiedź XIX/3

22:33 Feb 19, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Genealogy / the evolution of man
English term or phrase: Pytanie konkursowe 3/XIX
Anyway he murdered Abel who was a bit of a dreamer but basically OK. It really upset his sons, though, and they became the original philosophers because of the tragedy and sat about thinking why and when, and how and where.
*eva*
United Kingdom
Polish translation:odpowiedź XIX/3
Explanation:
W każdym razie zamordował on Abla, który był trochę marzycielem, ale w zasadzie był w porządku. Jednak naprawdę wnerwiło to jego synów i z powodu tej tragedii zostali oni pierwszymi filozofami - zaczęli rozmyślać o tym dlaczego i kiedy oraz jak i gdzie.

===
Jak widać wybór pierwszej zwyciężczyni, podyktowany li tylko babską solidarnością, okazał się pechowy dla konkursu ;-P
Radzę Szanownej Organizatorce, by wzięła ten fakt pod rozwagę. ;-D
Selected response from:

leff
Grading comment
Za to pytanie nagradzam leff'a, bynajmniej nie dlatego, żeby przegonić pecha czy też zadać kłam podejrzeniom co do kierowania się babską solidarnością ;o)
Wyróżnienia dla A_Lex i Przemysława. Uściski dla pozostałych uczestników :o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4odpowiedź XIX/3
leff
4XIX/3
Anna Bittner
4XIX/3
lim0nka
33/XIX
A_Lex
23/XIX
Przemysław Szkodziński
1aaa
vladex


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe 3/xix
3/XIX


Explanation:
W każdym razie zabił Abla, który był wprawdzie nieco oderwany od rzeczywistości, ale w gruncie rzeczy całkiem w porządku. Zdenerwowało to zaś naprawdę jego synów, którzy pod wpływem tragedii stali się pierwszymi w świecie filozofami; przesiadywali całymi dniami, zadając sobie odwieczne pytania: kiedy i dlaczego i jak i gdzie..

A_Lex
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pytanie konkursowe 3/xix
3/XIX


Explanation:
W każdym razie zabił Abla, który to odrobinę bujał w obłokach, chociaż ogólnie był w porządku. Jednakże bardzo zaniepokoiło to jego synów, którzy z tego też powodu stali się protoplastami filozofów, przepędzając czas na rozmyślaniach: jak, gdzie, kiedy i dlaczego.

Przemysław Szkodziński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe 3/xix
XIX/3


Explanation:
Tak czy inaczej, zabił on Abla, który miał dość marzycielską naturę, ale w sumie był w porządku. Fakt ten tak zdenerwował jego synów, że aż zostali pierwszymi w świecie filozofami; pod wpływem tragedii usiedli i zaczęli zadawać sobie pytania dlaczego, kiedy, jak i gdzie.

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe 3/xix
XIX/3


Explanation:
W każdym razie zabił Abla, który miał nieco marzycielską naturę, ale ogólnie był całkiem ok. Fakt ten tak zasmucił jego synów, że w skutek tej tragedii stali się pierwszymi filozofami, spędzającymi czas na zadawaniu sobie pytań: dlaczego i kiedy oraz jak i gdzie.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 9 mins (2004-02-21 00:43:02 GMT)
--------------------------------------------------

mała poprawka: oczywiście miało byc wskutek

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

2 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe 3/xix
odpowiedź XIX/3


Explanation:
W każdym razie zamordował on Abla, który był trochę marzycielem, ale w zasadzie był w porządku. Jednak naprawdę wnerwiło to jego synów i z powodu tej tragedii zostali oni pierwszymi filozofami - zaczęli rozmyślać o tym dlaczego i kiedy oraz jak i gdzie.

===
Jak widać wybór pierwszej zwyciężczyni, podyktowany li tylko babską solidarnością, okazał się pechowy dla konkursu ;-P
Radzę Szanownej Organizatorce, by wzięła ten fakt pod rozwagę. ;-D

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Za to pytanie nagradzam leff'a, bynajmniej nie dlatego, żeby przegonić pecha czy też zadać kłam podejrzeniom co do kierowania się babską solidarnością ;o)
Wyróżnienia dla A_Lex i Przemysława. Uściski dla pozostałych uczestników :o)

4 days   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
pytanie konkursowe 3/xix
aaa


Explanation:
Koniec końców - zaciukał on Abla. W sumie, nie wiedzieć, czemu - ciapą to on troszkę był, ale w sumie - równy gość. Nie dziwota, że od tego jego chłopaki zabrali się za filozofowanie. Siedli i zaczęli dumać "co, gdzie i dlaczego".

vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search