delaying the milestones

Polish translation: odwlekają (proces) wchodzenie w dorosłość

07:03 Jun 2, 2008
English to Polish translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / discovery
English term or phrase: delaying the milestones
What’s different today is that young
men are delaying the traditional milestones to manhood.

odwlekajá kamieñ milowy?? cos nie tak..
ema333
United Kingdom
Polish translation:odwlekają (proces) wchodzenie w dorosłość
Explanation:
może tak?
Selected response from:

Adam Lankamer
Poland
Grading comment
thanx!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3najbardziej doniosłe/najważniejsze decyzje
petrolhead
4 +1odwlekają (proces) wchodzenie w dorosłość
Adam Lankamer
5A może "opóźniają pokonywanie głównych etapów wchodzenia w dorosłość" - choć nie brzmi najlepiej...
Yarek1963
3 +1z opoznieniem pokonuja typowe etapy
SiJD
4opóźniają tradycyjne rytuały wchodzenia w wiek męski
~Ania~
3 +1zwlekać z podejmowaniem poważnych decyzji
clairee
4nie spieszy się do dorosłości
Tomasz Kościuczuk


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
are delaying the milestones to manhood
odwlekają (proces) wchodzenie w dorosłość


Explanation:
może tak?

Adam Lankamer
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 112
Grading comment
thanx!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Matwiejczuk: Odwlekają moment... Czyli wydłużają proces...
2 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
najbardziej doniosłe/najważniejsze decyzje


Explanation:
Moment nadejścia najważniejszej chwili lub decyzji.

Nie zawsze trzeba tłumaczyć dosłownie.

petrolhead
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marek Daroszewski (MrMarDar): moment, ponieważ chodzi o 'punkt' w czasie, a nie 'okres'
12 mins
  -> Dziękuję!

agree  Grzegorz Mysiński
6 hrs

agree  Polangmar
14 hrs

56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
A może "opóźniają pokonywanie głównych etapów wchodzenia w dorosłość" - choć nie brzmi najlepiej...


Explanation:
Milestones rozumiem jako główne etapy, czy nawet punkty zwrotne (a może nawet "points of no return") na drodze do osiągnięcia dorosłości.

Yarek1963
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zwlekać z podejmowaniem poważnych decyzji


Explanation:
"W dzisiejszych czasach jest o tyle inaczej/różnica polega na tym, że młodzi ludzie zwlekają z podejmowaniem poważnych decyzji do czasu wejścia w wiek dorosły."

nazwałabym decyzje poprostu "poważnymi", min. ze względu na ujęcie "traditional milestones"

clairee
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
12 hrs
  -> dziękuję :-)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
delaying the milestones to manhood
nie spieszy się do dorosłości


Explanation:
Dziś jest inaczej o tyle, że chłopcom nie spieszy się do tradycyjnie rozumianej dorosłości / młodzież unika tradycyjnych atrybutów męskości.

Tomasz Kościuczuk
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opóźniają tradycyjne rytuały wchodzenia w wiek męski


Explanation:
Mowa tutaj wyraznie o "manhood" a nie "adulthood". Manhood czyli wiek meski to jest specyficzne pojecie odnoszace sie tylko do jednej plci.
Traditional milestones czyli rytualy ktore wiele kultur posiada, ktorych wykonanie sprawia ze chlopiec staje sie mezczyzna, czyli whodzi w wiek meski.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-06-02 14:04:22 GMT)
--------------------------------------------------

Gdy sie zastanowic i poczytac co to takiego sa te"milestones" to wychodzi ze sa to wlasnie pewne rytualy ktorym sie poddaje chlopiec i po ktorych staje sie mezczyzna.

~Ania~
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

3 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
z opoznieniem pokonuja typowe etapy


Explanation:
W obecnych czasach roznica polega na tym, ze mlodzi mezczyzni (chlopcy) z opoznieniem pokonuja typowe etapy swiadczace o osignieciu dojrzalosci.

Example sentence(s):
  • W obecnych czasach roznica polega na tym, ze mlodzi mezczyzni (chlopcy) z opoznieniem pokonuja typowe etapy swiadczace o osignieciu dojrzalosci.
SiJD
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead
3 days 21 hrs
  -> dzieki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search