early truncating mutations

Polish translation: mutacje wcześnie kończące translację

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:early truncating mutations
Polish translation:mutacje wcześnie kończące translację
Entered by: K S (X)

18:01 Aug 6, 2012
English to Polish translations [PRO]
Medical - Genetics
English term or phrase: early truncating mutations
as opposed to late truncating mutations w kontekście białek i genów.

Czy chodzi tu o wczesne mutacje skracające (białka)? Wdzięczna będę za pomoc!

Z góry dziękuję!
K S (X)
United Kingdom
mutacje wcześnie kończące translację
Explanation:
mutacje powodujące wczesne skrócenie łańcucha polipeptydowego

http://www.phgfoundation.org/pages/resources/glossary.htm
Truncating mutation A mutation that introduces a premature translational "stop" signal into a gene, causing a shortened (truncated) protein to be made. Such proteins are often unstable and are degraded by the cell.

http://pbc.gda.pl/Content/4792/ratajska_magdalena_062480.pdf
PTT technika przedwczesnej terminacji translacji (protein truncating test)

Chodzi o mutacje powodujące terminację translacji, nie transkrypcji, gdyż ona przebiega normalnie. W wyniku tych mutacji powstaje skrócone białko, a nie transkrypt RNA. Late - gdy w wyniku konwersji kodonu kodującego aminokwas na kodon stop, terminacja translacji następuje relatywnie daleko od początku białka; early - gdy terminacja następuje relatywnie blisko początku białka.
Selected response from:

Sławoj Stanisławski
Poland
Grading comment
Serdecznie dziękuję za fachową pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3mutacje wcześnie kończące translację
Sławoj Stanisławski
4 -1mutacje wcześnie kończące transkrypcję
Piotr Sawiec


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
mutacje wcześnie kończące transkrypcję


Explanation:
skutkiem czego jest krótszy łańcuch białka i brak jego funkcji, nazywamy je też mutacjami nonsensownymi lub typu stop kodon

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56
Notes to answerer
Asker: Ach, Pan to wszystko wie! Dziękuję!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Błażej Rychlik: Mutacja przejawia się na etapie translacji - jak w drugiej propozycji.
19 hrs
  -> zgadza się, mój błąd

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
mutacje wcześnie kończące translację


Explanation:
mutacje powodujące wczesne skrócenie łańcucha polipeptydowego

http://www.phgfoundation.org/pages/resources/glossary.htm
Truncating mutation A mutation that introduces a premature translational "stop" signal into a gene, causing a shortened (truncated) protein to be made. Such proteins are often unstable and are degraded by the cell.

http://pbc.gda.pl/Content/4792/ratajska_magdalena_062480.pdf
PTT technika przedwczesnej terminacji translacji (protein truncating test)

Chodzi o mutacje powodujące terminację translacji, nie transkrypcji, gdyż ona przebiega normalnie. W wyniku tych mutacji powstaje skrócone białko, a nie transkrypt RNA. Late - gdy w wyniku konwersji kodonu kodującego aminokwas na kodon stop, terminacja translacji następuje relatywnie daleko od początku białka; early - gdy terminacja następuje relatywnie blisko początku białka.

Sławoj Stanisławski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Serdecznie dziękuję za fachową pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Błażej Rychlik
2 hrs
  -> Dziękuję.

agree  Piotr Sawiec
9 hrs
  -> Dziękuję.

agree  Polangmar
12 hrs
  -> Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search