Humid Tropics Biome

Polish translation: wilgotna formacja międzyzwrotnikowa

06:09 Oct 5, 2004
English to Polish translations [PRO]
Science - Geography
English term or phrase: Humid Tropics Biome
Eden project
asiunia
Polish translation:wilgotna formacja międzyzwrotnikowa
Explanation:
To taka sobie propozycja. Całe przedsięwzięcie nie wydaje się warte kruszenia kopii :-)

Biom to dosyć skomplikowane pojęcie i jak dotąd nie ma spójności w definiowaniu poszczególnych biomów. Nie wykluczam, że w tym projekcie "Eden" zebrano parę palm z różnych biomów pomiędzy Florydą a Madagaskarem i udaje się, że jest to coś, co ma odzwierciedlać wilgotne lasy sref: podzwrotnikowej, zwrotnikowej, podrównikowej i równikowej...

Faktem jest, że redakcja PWN uparła się na nazwę "tropikalne" :-)

Może to mało eleganckie dawać linki do swoich tekstów, ale co mi tam:
http://encyklopedia.pwn.pl/452519_1.html
http://encyklopedia.pwn.pl/452438_1.html

http://encyklopedia.pwn.pl/452386_1.html
http://encyklopedia.pwn.pl/452314_1.html
Selected response from:

vladex
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wilgotny biom tropikalny
leff
3wilgotna formacja międzyzwrotnikowa
vladex
3Biom "Wilgotne tropiki"
Jakub Szacki


Discussion entries: 2





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
humid tropics biome
wilgotny biom tropikalny


Explanation:
"BIOM [gr.], biol. duża jednostka biocenotyczna na lądzie, wyróżniana na podstawie warunków klim. i zasięgu formacji roślinnej, np. tajga północnoeur., sawanna wschodnioafryk., wiecznie zielony las przyrównikowy; biom obejmuje nie tylko roślinność, lecz także świat zwierzęcy i stadia rozwojowe biocenoz."
[Encyklopedia PWN]

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Janina Nowrot
9 mins

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
humid tropics biome
Biom "Wilgotne tropiki"


Explanation:
Moim zdaniem okreslenie 'wilgotny biom tropikalny' nie ma sensu. Tak sie nie mowi i juz. Biomem jest np. wilgotny (deszczowy) las tropikalny (o który w istocie u chodzi). A to, co ma zostac przetlumaczone to nazwa 'sztuczneg biomu'. Stad moja propozycja.


    Reference: http://www.edenproject.com/3464_31.htm
Jakub Szacki
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
humid tropics biome
wilgotna formacja międzyzwrotnikowa


Explanation:
To taka sobie propozycja. Całe przedsięwzięcie nie wydaje się warte kruszenia kopii :-)

Biom to dosyć skomplikowane pojęcie i jak dotąd nie ma spójności w definiowaniu poszczególnych biomów. Nie wykluczam, że w tym projekcie "Eden" zebrano parę palm z różnych biomów pomiędzy Florydą a Madagaskarem i udaje się, że jest to coś, co ma odzwierciedlać wilgotne lasy sref: podzwrotnikowej, zwrotnikowej, podrównikowej i równikowej...

Faktem jest, że redakcja PWN uparła się na nazwę "tropikalne" :-)

Może to mało eleganckie dawać linki do swoich tekstów, ale co mi tam:
http://encyklopedia.pwn.pl/452519_1.html
http://encyklopedia.pwn.pl/452438_1.html

http://encyklopedia.pwn.pl/452386_1.html
http://encyklopedia.pwn.pl/452314_1.html


vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search