formation fraction

Polish translation: stopień przekształcania substancji

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:formation fraction
Polish translation:stopień przekształcania substancji
Entered by: maci3j

20:09 Jan 30, 2015
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Geology
English term or phrase: formation fraction
http://www.pesticides.gov.uk/guidance/industries/pesticides/...
maci3j
United States
stopień przekształcania substancji
Explanation:
3.5.3. Należy podać dostępne informacje odnoszące się do powstawania aktywnych metabolitów i produktów degradacji, z uwzględnieniem:

zachodzących procesów, mechanizmów i reakcji,

danych kinetycznych i innych związanych ze stopniem przekształcania substancji oraz, jeżeli jest znane, zakresem ograniczającym jej przekształcanie,

czynników środowiskowych i innych czynników wpływających na stopień i zakres przekształcania substancji.

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:320...


Odpowiednie wytyczne znajdują się w sprawozdaniu przygotowany przez Grupę roboczą ds. pestycydów w powietrzu FOCUS (14): „PESTYCYDY W POWIETRZU: ROZWAŻANIA NA POTRZEBY OCENY NARAŻENIA” (2008)




cccccccc
The formation fraction is the amount of substance converted to another substance, e.g. active substance to metabolite A, metabolite A to metabolite B, etc.

http://www.pesticides.gov.uk/guidance/industries/pesticides/...
cccccccccccccccccccccccccccccccc




--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2015-02-01 04:51:10 GMT)
--------------------------------------------------

Previous point

3.5.2. Jeżeli jest wiadomo, że w celu wywarcia zamierzonego skutku substancja czynna musi zostać przekształcona w metabolit lub produkt degradacji powstający w następstwie jej zastosowania lub użycia preparatów zawierających tę substancję, należy podać, w stosownych przypadkach, następujące informacje dotyczące aktywnego metabolitu lub produktu degradacji, nawiązujące do informacji podanych w kontekście pkt 5.6, 5.11, 6.1, 6.2, 6.7, 7.1, 7.2 i 9:
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stopień przekształcania substancji
Frank Szmulowicz, Ph. D.
4ułamek przekształcenia, ułamek konwersji
Polangmar


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ułamek przekształcenia, ułamek konwersji


Explanation:
χ ułamek przekształcenia
http://tinyurl.com/mwel4pw

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2015-01-30 21:12:34 GMT)
--------------------------------------------------

ew. opisowo: ułamek substancji macierzystej przekształcony w metabolit (jeśli tekst z kontekstu nie jest tekstem tłumaczonym, bo tam jest podobne wyjaśnienie)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2015-01-30 21:14:09 GMT)
--------------------------------------------------

Zamiast "przekształcony" można dać "przekształcany".

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 128

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stopień przekształcania substancji


Explanation:
3.5.3. Należy podać dostępne informacje odnoszące się do powstawania aktywnych metabolitów i produktów degradacji, z uwzględnieniem:

zachodzących procesów, mechanizmów i reakcji,

danych kinetycznych i innych związanych ze stopniem przekształcania substancji oraz, jeżeli jest znane, zakresem ograniczającym jej przekształcanie,

czynników środowiskowych i innych czynników wpływających na stopień i zakres przekształcania substancji.

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:320...


Odpowiednie wytyczne znajdują się w sprawozdaniu przygotowany przez Grupę roboczą ds. pestycydów w powietrzu FOCUS (14): „PESTYCYDY W POWIETRZU: ROZWAŻANIA NA POTRZEBY OCENY NARAŻENIA” (2008)




cccccccc
The formation fraction is the amount of substance converted to another substance, e.g. active substance to metabolite A, metabolite A to metabolite B, etc.

http://www.pesticides.gov.uk/guidance/industries/pesticides/...
cccccccccccccccccccccccccccccccc




--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2015-02-01 04:51:10 GMT)
--------------------------------------------------

Previous point

3.5.2. Jeżeli jest wiadomo, że w celu wywarcia zamierzonego skutku substancja czynna musi zostać przekształcona w metabolit lub produkt degradacji powstający w następstwie jej zastosowania lub użycia preparatów zawierających tę substancję, należy podać, w stosownych przypadkach, następujące informacje dotyczące aktywnego metabolitu lub produktu degradacji, nawiązujące do informacji podanych w kontekście pkt 5.6, 5.11, 6.1, 6.2, 6.7, 7.1, 7.2 i 9:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 82




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search