need

Polish translation: samotność, potrzeba kontaktu,

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:need
Polish translation:samotność, potrzeba kontaktu,
Entered by: legato

16:55 Jul 30, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: need
Mam fragment opisu typowej ofiary seryjnego mordercy. Wśród cech czyniących ją dla niego atrakcyjną mam wymienione "vulnerability and need". No i mam kłopot z tym "need" ponieważ uciekło mi właściwe słowo a "potrzeba". "pragnienie" bez dopełnienia brzmią fatalnie Macie może jakieś pomysły?
mww
samotność, potrzeba kontaktu,
Explanation:
O to tu chodzi
Selected response from:

legato
United States
Grading comment
thnx. właśnie coś w tę stronę mi uciekło. Może nie potrzeba a łaknienie kontaktu z tego zrobię.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2samotność, potrzeba kontaktu,
legato
4niedostatek/ubóstwo
skisteeps
3w potrzebie
Agnieszka Hayward
3bieda finansowa
CalBoy


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
w potrzebie


Explanation:
to osoba ... oraz znajdująca się w potrzebie

w tym kierunku bym szła

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  legato: Nie o takie znaczenie tu chodzi
14 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niedostatek/ubóstwo


Explanation:
"need is a situation in which people do not have enough to eat or enough money to live ...." "Collins Cobuild English Language Dictionary" p. 962

skisteeps
Canada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  legato: Nie o takie znaczenie tu chodzi
12 hrs
  -> A o jakie, twoim zdaniem? Pamiętaj,że negatywne stwierdzenia nie mają zadnej wartości informacyjnej.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bieda finansowa


Explanation:
w kontekscie to osoba bezbronna i biedna, moze ktos zerowal na bezdomnych (jesli w US)

Example sentence(s):
  • he was targeting people vulnarable and in need
CalBoy
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  legato: Nie o takie znczenie tu chodzi
2 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
samotność, potrzeba kontaktu,


Explanation:
O to tu chodzi

legato
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19
Grading comment
thnx. właśnie coś w tę stronę mi uciekło. Może nie potrzeba a łaknienie kontaktu z tego zrobię.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
5 hrs
  -> Dzięki za wsparcie. Już się obawiałam, że padnę samotna w boju.

neutral  skisteeps: Skąd to wytrzasnąłeś/wytrzasnęłaś? Może podzielisz się z nami swoimi materiałami źródłowymi? Obawiam sie, że Twoje roszczenie jest bez wsparcia merytorycznego
10 hrs

agree  Izabela Czartoryska: szczególnie z "potrzeba kontaktu"
12 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search