as silver linings go that's pewter

Polish translation: ale to marna/żadna pociecha

14:44 Jun 30, 2011
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: as silver linings go that's pewter
Pewien pan miał alergię na brzoskwinie. Po jego śmierci żona mówi:
'Now I can buy all the peaches I want, but as silver linings go that's pewter.'

Nie chciałabym tego za bardzo spłaszczyć. "Every cloud has a silver lining" nie ma chyba obrazowego odpowiednika po polsku. Przychodzi mi do głowy tylko "to marna pociecha", ale może ktoś będzie miał ciekawszy pomysł.
allp
Poland
Polish translation:ale to marna/żadna pociecha
Explanation:
może coś w tym kierunku?
Selected response from:

akkek
United Kingdom
Grading comment
Niech tak będzie. Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ale co to za szczęście w tym nieszczęściu
monizda
3ale to marna/żadna pociecha
akkek
2ale to nie osłodzi goryczy po stracie
monizda


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ale to nie osłodzi goryczy po stracie


Explanation:
Tłumaczenie na prawdę wolne, ale wydaje mi się przekazywać ogólny sens.

monizda
Native speaker of: Native in PolishPolish

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ale to marna/żadna pociecha


Explanation:
może coś w tym kierunku?

akkek
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Niech tak będzie. Dziękuję

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ale co to za szczęście w tym nieszczęściu


Explanation:
taka moja kolejna propozycja. Upieram się by tez się pojawił w tłumaczeniu jakiś idiom :P

monizda
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search