up-close and personal

Polish translation: oko w oko

10:14 Aug 14, 2011
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / movie
English term or phrase: up-close and personal
"We’ll bring these beautiful and misunderstood snakes right up-close and personal."
... chodzi też o to żeby to nie było za długie and not too much of a mouthfull dla lektora ...
druuna
Polish translation:oko w oko
Explanation:
spotkać się oko w oko z / stanąć oko w oko z / oko w oko z wężem

Jan Combrink spotkał się oko w oko z trzymetrowym gadem.
http://afryka.org/index.php?showNewsPlus=2792

Pionkowscy uczniowie stanęli oko w oko z wężem.
http://pionki24.pl/szkoly/2440/pionkowscy-uczniowie-staneli-...

--------------------------------------------------
Note added at   10 godz. (2011-08-14 20:44:55 GMT)
--------------------------------------------------

przyszło mi też do głowy: twarzą w twarz

Twarzą w twarz z groźnymi bestiami!
http://natgeotv.com/pl/niebezpieczne-spotkania5
Selected response from:

laskova
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4za pan brat
Jadwiga Wos
3oko w oko
laskova
3z bliska/w bliskim ujęciu
Elzbieta Petlicka


Discussion entries: 2





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
z bliska/w bliskim ujęciu


Explanation:
Może tak?

Catchy phrase to nie jest, ale współgra z obrazem na ekranie (bliskie ujęcia węży) i jest dość krótkie, co przecież też ma ogromne znaczenie przy voice-over.

Elzbieta Petlicka
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
za pan brat


Explanation:
albo kombinacja z inna czescia glowy weza: nos w nos :-)

Jadwiga Wos
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oko w oko


Explanation:
spotkać się oko w oko z / stanąć oko w oko z / oko w oko z wężem

Jan Combrink spotkał się oko w oko z trzymetrowym gadem.
http://afryka.org/index.php?showNewsPlus=2792

Pionkowscy uczniowie stanęli oko w oko z wężem.
http://pionki24.pl/szkoly/2440/pionkowscy-uczniowie-staneli-...

--------------------------------------------------
Note added at   10 godz. (2011-08-14 20:44:55 GMT)
--------------------------------------------------

przyszło mi też do głowy: twarzą w twarz

Twarzą w twarz z groźnymi bestiami!
http://natgeotv.com/pl/niebezpieczne-spotkania5



    Reference: http://www.national-geographic.pl/foto/fotografia/oko-w-oko-...
laskova
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search