PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

sharpest knife in the drawer

Polish translation: orzeł (wśród kur)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sharpest knife in the drawer
Polish translation:orzeł (wśród kur)
Entered by: Polangmar

18:12 Dec 8, 2012
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2012-12-12 13:54:07 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: sharpest knife in the drawer
W kontekście chodzi o autoironiczną uwagę: "I'm not the sharpest knife in the drawer" w znaczeniu "Nie jestem taki bystry", ale nie przychodzi mi do głowy żadne polskie powiedzenie tego rodzaju. Może ktoś ma jakieś pomysły?
Robert Andruszko
orzeł
Explanation:
"Nie jestem (aż) takim orłem(, niestety).", "Nie jestem orłem wśród ptaków.", "Żaden ze mnie orzeł." itp.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2012-12-08 18:31:16 GMT)
--------------------------------------------------

Nie był orłem, oceny na świadectwach pokazywały to dobitnie, ale z wychowania fizycznego i geografii zawsze miał bardzo dobre oceny...
Z matematyki nie był orłem , ale bez przerwy rysował...
Nigdy nie był orłem w szkole, a jego marzeniem było zostać kierowcą...
http://tinyurl.com/cv7p3ye
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1żaden ze mnie bystrzacha
sunnyday1
3 +2orzeł
Polangmar
3 +1myślenie nie jest moją mocną stroną
Agata Dziadul
3 +1Kiedy rozdawali inteligencję, stałem akurat w innej kolejce.
Cezary_Z
4bozia poskąpiła mi rozumu
Pawel Dabrowski
3znam mądrzejszych/lepszych od siebie
Jerzy Matwiejczuk
2nietuzinkowy
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Kiedy rozdawali inteligencję, stałem akurat w innej kolejce.


Explanation:
Albo coś innego w ten deseń.

Cezary_Z
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov: Pasuje mi.
1 hr

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
żaden ze mnie bystrzacha


Explanation:
Albo:
nie grzeszę intelektem/bystrością/polotem
nie jestem jakimś orłem

sunnyday1
Poland
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Bystroński
26 mins
  -> dziękuję! :)

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
orzeł


Explanation:
"Nie jestem (aż) takim orłem(, niestety).", "Nie jestem orłem wśród ptaków.", "Żaden ze mnie orzeł." itp.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2012-12-08 18:31:16 GMT)
--------------------------------------------------

Nie był orłem, oceny na świadectwach pokazywały to dobitnie, ale z wychowania fizycznego i geografii zawsze miał bardzo dobre oceny...
Z matematyki nie był orłem , ale bez przerwy rysował...
Nigdy nie był orłem w szkole, a jego marzeniem było zostać kierowcą...
http://tinyurl.com/cv7p3ye

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 190
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Nowakówna: "Żaden ze mnie orzeł"
19 hrs
  -> Dziękuję.:)

agree  Malina9: Tak, mysle ze to najlepiej oddaje sens
1 day 9 hrs
  -> Dziękuję.:)

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
I'm not the sharpest knife in the drawer
znam mądrzejszych/lepszych od siebie


Explanation:
Z uwzględnieniem kontekstu szufladowego.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 71
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc!


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
myślenie nie jest moją mocną stroną


Explanation:
jeszcze jedna propozycja...

Agata Dziadul
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sunnyday1
24 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bozia poskąpiła mi rozumu


Explanation:
Niektóre inne propozycje są przynajmniej równie dobre, ale postanowiłem wysłać i swoją, bo ma nieco inny wydźwięk, więc po prostu pytający będzie miał większy wybór :)
Każda z tych propozycji pasuje do nieco innego kontekstu...

Pawel Dabrowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc!


7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nietuzinkowy


Explanation:
nietuzinkowy to ja nie jestem

albo

ja to taki tuzinkowy jestem

----------

http://www.sjp.pl/nietuzinkowy

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 74
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search