take another turn

Polish translation: rozpocząć nowy rozdział

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:take another turn
Polish translation:rozpocząć nowy rozdział
Entered by: literary

12:41 Jul 10, 2017
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: take another turn
obrać nową drogę w życiu, wejść na nowe tory - coś takiego
literary
przyjąć/przybrać/obrać (zupełnie) nowy obrót/kurs/kierunek // zmienić kurs / rozpocząć nowy rozdział
Explanation:
nabrać (zupełnie) nowego kierunku/obrotu
obrać nowy/inny kierunek/kurs
zmienić kurs/kierunek
przyjąć/przybrać (zupełnie) nowy obrót/kurs/kierunek

Kilka innych pomysłów:
rozpocząć na nowo/(się) od nowa
rozpocząć nowy rozdział
otworzyć nową kartę



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-07-10 13:52:32 GMT)
--------------------------------------------------

This is similar to other idioms such as 'take a new turn' or 'turn over a new leaf'.
http://idioms.thefreedictionary.com/take a new turn
http://idioms.thefreedictionary.com/turn over a new leaf
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
OK
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3przyjąć/przybrać/obrać (zupełnie) nowy obrót/kurs/kierunek // zmienić kurs / rozpocząć nowy rozdział
mike23
3 +1dać sobie jeszcze jedną szansę w życiu
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2zrobić jeszcze jeden krok/zwrot
geopiet


Discussion entries: 9





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
przyjąć/przybrać/obrać (zupełnie) nowy obrót/kurs/kierunek // zmienić kurs / rozpocząć nowy rozdział


Explanation:
nabrać (zupełnie) nowego kierunku/obrotu
obrać nowy/inny kierunek/kurs
zmienić kurs/kierunek
przyjąć/przybrać (zupełnie) nowy obrót/kurs/kierunek

Kilka innych pomysłów:
rozpocząć na nowo/(się) od nowa
rozpocząć nowy rozdział
otworzyć nową kartę



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-07-10 13:52:32 GMT)
--------------------------------------------------

This is similar to other idioms such as 'take a new turn' or 'turn over a new leaf'.
http://idioms.thefreedictionary.com/take a new turn
http://idioms.thefreedictionary.com/turn over a new leaf


mike23
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 59
Grading comment
OK

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
27 mins
  -> Dziękuję Frank za wsparcie. Pozdrawiam serdecznie.

agree  Kamila Sławińska
9 hrs
  -> Dziękuję, pozdrawiam.

agree  Roman Kozierkiewicz: Przykład jak bogaty jest język polski - wobec ubogiej angielszczyzny
17 hrs
  -> Każdy język jest bogaty inaczej. Dziękuję bardzo

11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zrobić jeszcze jeden krok/zwrot


Explanation:
..

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 74

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dać sobie jeszcze jedną szansę w życiu


Explanation:
Mężczyzna wyprowadził się z jednego miejsca w drugie, ale czuje, że jest jeszcze za blisko dawnych wspomnień. Chce "take another turn".

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 111

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23
6 hrs
  -> We are becoming poets here, Michał.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search