“Things turn out best for the people who make the best of the way things turn out.” —John R. Wooden

Polish translation: sprawy najlepiej układają się dla tych, którzy najlepiej wykorzystują to, co przynosi im los

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:“Things turn out best for the people who make the best of the way things turn out.” —John R. Wooden
Polish translation:sprawy najlepiej układają się dla tych, którzy najlepiej wykorzystują to, co przynosi im los
Entered by: Piotr Łazorko

11:53 Mar 19, 2020
English to Polish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings / hasła
English term or phrase: “Things turn out best for the people who make the best of the way things turn out.” —John R. Wooden
Prosiłbym o sugestie dotyczące poniższego zwrotu. Brakuje mi pomysłów, a Państwo jesteście niesamowici w swojej kreatywności.


“Things turn out best for the people who make the best of the way things turn out.” —John R. Wooden

https://www.thewoodeneffect.com/motivational-quotes/
Piotr Łazorko
Poland
sprawy najlepiej układają się dla tych, którzy najlepiej wykorzystują to, co przynosi im los
Explanation:
sprawy najlepiej układają się tym/dla tych, którzy najlepiej wykorzystują/potrafią wykorzystać to, co daje/przynosi im los

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2020-03-19 14:03:47 GMT)
--------------------------------------------------

...którzy potrafią najlepiej wykorzystać to...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 6 hrs (2020-03-20 18:19:50 GMT)
--------------------------------------------------

'things turn out' mamy 2x, ale powtórzenie zwrotu po polsku nie brzmi zbyt zręcznie, np.

"sprawy układają się" najlepiej dla tych, którzy potrafią (jak) najlepiej wykorzystać to, jak im "się sprawy układają"
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3sprawy najlepiej układają się dla tych, którzy najlepiej wykorzystują to, co przynosi im los
mike23
3Tylko Ci, którzy wykorzystują swoje szanse stają się zwycięzcami!
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3(Bóg) Los pomaga tym, którzy sami sobie pomagają/radzą
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 4





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
“things turn out best for the people who make the best of the way things turn out.” —john r. wooden
(Bóg) Los pomaga tym, którzy sami sobie pomagają/radzą


Explanation:
Propozycja 1.

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 111

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
“things turn out best for the people who make the best of the way things turn out.” —john r. wooden
Tylko Ci, którzy wykorzystują swoje szanse stają się zwycięzcami!


Explanation:
Propozycja 2.

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 111
Notes to answerer
Asker: Dziękuję!


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
“things turn out best for the people who make the best of the way things turn out.” —john r. wooden
sprawy najlepiej układają się dla tych, którzy najlepiej wykorzystują to, co przynosi im los


Explanation:
sprawy najlepiej układają się tym/dla tych, którzy najlepiej wykorzystują/potrafią wykorzystać to, co daje/przynosi im los

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2020-03-19 14:03:47 GMT)
--------------------------------------------------

...którzy potrafią najlepiej wykorzystać to...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 6 hrs (2020-03-20 18:19:50 GMT)
--------------------------------------------------

'things turn out' mamy 2x, ale powtórzenie zwrotu po polsku nie brzmi zbyt zręcznie, np.

"sprawy układają się" najlepiej dla tych, którzy potrafią (jak) najlepiej wykorzystać to, jak im "się sprawy układają"

mike23
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 75
Grading comment
Dziękuję!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search