vesting service

Polish translation: okres pracy uprawniający do nabycia świadczenia emerytalnego

12:04 Feb 12, 2018
English to Polish translations [PRO]
Insurance / ubezpieczenia emerytalne
English term or phrase: vesting service
Early Retirement:
at any time after you reach age 55, provided that you have earned at least twelve (12) Years of Vesting Service.
Kaskaj
Polish translation:okres pracy uprawniający do nabycia świadczenia emerytalnego
Explanation:
vesting service = okres pracy uprawniający do nabycia świadczenia emerytalnego
Selected response from:

Artur Ciszek
Grading comment
Dziękuję bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2okres pracy uprawniający do nabycia świadczenia emerytalnego
Artur Ciszek
3staż pracy / okres zatrudnienia
mike23


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
okres pracy uprawniający do nabycia świadczenia emerytalnego


Explanation:
vesting service = okres pracy uprawniający do nabycia świadczenia emerytalnego

Artur Ciszek
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję bardzo!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
16 mins

agree  Roman Kozierkiewicz: lub okres zatrudnienia ......
4 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
staż pracy / okres zatrudnienia


Explanation:
staż pracy

Wcześniejsza emerytura

Bez względu na profesję z prawa do wcześniej emerytury mogą skorzystać osoby urodzone przed 1 stycznia 1949 roku. Dotyczy to wyłącznie mężczyzn (bo kobiety urodzone przed 49 rokiem, skończyły już 60 lat i nabyły prawa emerytalne), którzy mają 25 lat stażu oraz zaświadczenie o całkowitej niezdolności do pracy lub 35 lat stażu pracy. Urodzeni po 49 roku też mogą skorzystać z wcześniejszej emerytury, pod warunkiem, że do końca 2008 roku spełnili odpowiednie warunki. Dla mężczyzn było to ukończenie 60 lat i 35 letni staż pracy, a dla kobiet ukończenie 55 lat i 30 lat pracy.
https://finanse.wp.pl/wczesniejsza-emerytura-w-tych-zawodach...

okres zatrudnienia
http://www.rp.pl/ZUS/312269996-Wczesniejsza-emerytura-rownie...

Jak ZUS ustala okres zatrudnienia na kolei
Okresami zatrudnienia na kolei są takie okresy, w których dana osoba pozostawała w stosunku pracy w wymienionych wcześniej kolejowych jednostkach organizacyjnych, za które otrzymała wynagrodzenie lub zasiłki z ubezpieczenia społecznego (chorobowy, macierzyński lub opiekuńczy). Przy ustalaniu 15 lat zatrudnienia na kolei ZUS nie uwzględnia następujących okresów: • okresu zatrudnienia przypadającego po ustaniu zatrudnienia na kolei, jeżeli zatrudnienie takie ustało wskutek skierowania do pracy społeczno-politycznej, • okresów pracy przymusowej, • okresów przerw w pracy na kolei, spowodowanych koniecznością sprawowania opieki nad dzieckiem, innym niż dziecko członkiem rodziny lub inwalidą wojennym.
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/6461,kiedy-kolejarze-m...

mike23
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 159
Notes to answerer
Asker: Dziękuję!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search