tame inflation

Polish translation: niska inflacja

09:57 Jul 4, 2010
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
English term or phrase: tame inflation
Komentarz dot rynków finansowych

European short rates moved to record highs as **tame inflation** data and expectations for additional rate cuts encouraged buying.

Dziękuję za sugestie
Amela
Polish translation:niska inflacja
Explanation:
Nie kombinowałbym.
Dane o niskiej inflacji.
Opublikowane informacje o niskiej inflacji.

Ewentualnie: opanowana. Dane świadczące o tym, że inflacja została opanowana. Dane o opanowanej inflacji.
Selected response from:

Wojciech Sztukowski
Poland
Grading comment
dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2niska inflacja
Wojciech Sztukowski
4inflacja okiełznana / ujarzmiona
Marcin Ściebura
2niskie wskaźniki inflacji
geopiet


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
niska inflacja


Explanation:
Nie kombinowałbym.
Dane o niskiej inflacji.
Opublikowane informacje o niskiej inflacji.

Ewentualnie: opanowana. Dane świadczące o tym, że inflacja została opanowana. Dane o opanowanej inflacji.


Wojciech Sztukowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 84
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
dziękuję bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stanislaw Czech, MCIL
12 mins
  -> Dziękuję.

agree  Roman Kozierkiewicz: ewentualnie - słaba inflacja
2 hrs
  -> Dziękuję. Zgoda również.

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inflacja okiełznana / ujarzmiona


Explanation:
IMHO

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2010-07-04 10:12:20 GMT)
--------------------------------------------------

Beżową księgę przygotowała filia banku centralnego w Atlancie na podstawie danych zebranych przed 23 października. We wtorek wiceprezes Roger Ferguson oświadczył, że bankowi udało się niemal zrealizować cel, jakim było zapewnienie gospodarce łagodnego lądowania czy zmniejszenie wzrostu przy okiełznanej inflacji. (Reuters)

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-07-04 10:14:14 GMT)
--------------------------------------------------

Dzięki temu udało się okiełznać inflację, stopy procentowe przyhamowały, a wzrost gospodarczy jest może niewielki, ale stabilny.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nie-zawsze-dolar-jest-najlep...


    Reference: http://www.tvp.info/informacje/biznes/stopy-procentowe-utrzy...
Marcin Ściebura
Hungary
Works in field
Native speaker of: Polish

26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
tame inflation data
niskie wskaźniki inflacji


Explanation:
tame inflation data

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Wojciech Sztukowski: Gdzie widzisz "data" w terminie?
2 hrs
  -> gdzie widzisz "data" w odpowiedzi? :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search