data intelligence

Polish translation: data intelligence

17:13 Mar 20, 2019
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - IT (Information Technology)
English term or phrase: data intelligence
Czy to można zgrabnie przetłumaczyć? Bo w necie widzę raczej oryginał.

W moim tłumaczeniu pojawia się milion razy np.
data intelligence ensures effi cient operations and decisions across the network.
Data intelligence is what I call this business
capability of effectively iterating products and services according to consumer activity and response.
By data intelligence, I refer to the capability of businesses to rapidly and automatically improve using machine- learning technology.
You will recognize data intelligence in action if you have ever encountered recommendation engines.
madziag
Polish translation:data intelligence
Explanation:
Wiem, że to niepoprawnie politycznie i powinniśmy dbać o czystość języka, ale niektóre pojęcia w j. ang. mimo że krótkie są w znaczeniu tak rozległe, że warto je zostawić w oryginale, aby nie zaburzyć sensu.

Tak samo jak z powodzeniem funkcjonuje Big Data, tak samo i tutaj zostawiłbym oryginał: Data Intelligence

Data intelligence a analizy danych
Na czym polega różnica?
Data intelligence wykorzystuje Business Intelligence i analizy, ale idzie o krok dalej — oferując sposoby na monetyzację wglądu w Twoje dane.

"Data intelligence umożliwia łączenie, agregowanie i anonimizację danych w celu przygotowania ich do komercyjnego wykorzystania."

https://www.sap.com/poland/products/leonardo/data-intelligen...

"Data Intelligence to proces przekształcania danych w informacje, informacji w wiedzę, a wiedzy w wartość dla klienta. To analiza różnych źródeł danych, własnych i zewnętrznych oraz ich integracja, która jest procesem przekształcania surowych danych w realne zyski dla naszych klientów."

https://togetherdata.com/produkty/#data-intelligence-2
Selected response from:

Paweł Janiszewski
Poland
Grading comment
Serdecznie dziękuję za obszerne wyjaśnienie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3inteligentna analiza danych
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3data intelligence
Paweł Janiszewski


Discussion entries: 10





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
data intelligence


Explanation:
Wiem, że to niepoprawnie politycznie i powinniśmy dbać o czystość języka, ale niektóre pojęcia w j. ang. mimo że krótkie są w znaczeniu tak rozległe, że warto je zostawić w oryginale, aby nie zaburzyć sensu.

Tak samo jak z powodzeniem funkcjonuje Big Data, tak samo i tutaj zostawiłbym oryginał: Data Intelligence

Data intelligence a analizy danych
Na czym polega różnica?
Data intelligence wykorzystuje Business Intelligence i analizy, ale idzie o krok dalej — oferując sposoby na monetyzację wglądu w Twoje dane.

"Data intelligence umożliwia łączenie, agregowanie i anonimizację danych w celu przygotowania ich do komercyjnego wykorzystania."

https://www.sap.com/poland/products/leonardo/data-intelligen...

"Data Intelligence to proces przekształcania danych w informacje, informacji w wiedzę, a wiedzy w wartość dla klienta. To analiza różnych źródeł danych, własnych i zewnętrznych oraz ich integracja, która jest procesem przekształcania surowych danych w realne zyski dla naszych klientów."

https://togetherdata.com/produkty/#data-intelligence-2

Paweł Janiszewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 92
Grading comment
Serdecznie dziękuję za obszerne wyjaśnienie

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inteligentna analiza danych


Explanation:
Data Intelligence is about transforming data into information, information into knowledge, and knowledge into value.
https://www.quora.com/What-is-data-intelligence
ccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Inteligentne analizy danych, teraz przy wsparciu rozszerzonej inteligencji, pozwolą Ci zrozumieć mechanizmy biznesowe, jak nigdy wcześniej. Możesz generować profesjonalne raporty ekspertów, tworzyć analizy na podstawie elementów generowanych przez system, szukać w danych odpowiedzi na swoje pytania, przewidywać skutki, tworzyć wizualizacje wyników oraz udostępniać informacje za pośrednictwem paneli kontrolnych lub opcji publikowania historii.Pozwól inteligentnym analizom IBM pokierować Cię na drodze do poszerzania fachowej wiedzy na potrzeby własne i przedsiębiorstwa.
https://www.ibm.com/pl-pl/analytics/business-intelligence

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2019-03-20 17:25:54 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccccc
Data intelligence is the analysis of various forms of data in such a way that it can be used by companies to expand their services or investments. Data intelligence can also refer to companies' use of internal data to analyze their own operations or workforce to make better decisions in the future
https://www.quora.com/What-is-data-intelligence
cccccccccccccccccccccccccccccc

Data intelligence refers to all the analytical tools and methods companies employ to form a better understanding of the information they collect to improve their services or investments. Data intelligence focuses on analysis and interaction with information in a meaningful way to promote better decision-making in the future.

https://www.sisense.com/glossary/data-intelligence/

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-03-20 18:35:49 GMT)
--------------------------------------------------

Inteligentna analiza danych w innych kontekstach:

Inteligentna analiza danych jako intelligent data analysis
https://programy.p.lodz.pl/przedmiot.jsp?l=pl&idPrzedmiotu=1...
Hurtownie danych (inteligentna analiza danych a podejmowanie decyzji)
http://aragorn.pb.bialystok.pl/~druzdzel/hurtownie.html

Inteligentna analiza danych
Zaawansowane narzędzia analityczne w połączeniu z rozwiązaniami Polycom RealPresence Group Series i RealPresence Clariti umożliwiają obliczenie zwrotu z inwestycji
https://www.polycom.pl/hd-video-conferencing/peripherals/eag...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 603

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Paweł Janiszewski: Wg IBM inteligentne analizy danych = Business Intelligence
58 mins
  -> Dziękuję Pawle. Można znaleźć nteligentne analizy danych w innych kontekstach.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search