Pervasive Encryption

Polish translation: szyfrowanie wszystkich danych

01:38 Aug 9, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / general
English term or phrase: Pervasive Encryption
Lista terminów dot. produktów i usług IBM oraz dotyczących ich haseł / sloganów.
Explore Pervasive Encryption
Małgorzata Rymsza
United Kingdom
Polish translation:szyfrowanie wszystkich danych
Explanation:
HTH
Selected response from:

Piotr Kresak
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4szyfrowanie wszystkich danych
Piotr Kresak
3zaawansowane rozwiązania kryptograficzne szyfrowania wszystkich danych) (ang. pervasive encryption)
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pervasive encryption
zaawansowane rozwiązania kryptograficzne szyfrowania wszystkich danych) (ang. pervasive encryption)


Explanation:
IBM Z (model z14) to najnowsza generacja najsilniejszego systemu transakcyjnego na świecie, zdolnego do przeprowadzania 12 miliardów zaszyfrowanych transakcji dziennie. System, który miał premierę w drugiej połowie lipca br., po raz pierwszy wyposażono w innowacyjny silnik, umożliwiający szyfrowanie wszystkich danych, na każdym etapie ich przetwarzania i przechowywania, pochodzących z aplikacji, usług chmurowych oraz baz danych.



Standardową praktyką jest obecnie szyfrowanie jednorazowo małych porcji danych, przy zaangażowaniu dużego nakładu pracy w selekcję indywidualnych pól. Zaawansowane rozwiązania kryptograficzne w serwerze IBM Z, tzw. pervasive encryption, pozwalające na szyfrowanie wszystkich danych (aplikacji, serwisu w chmurze czy bazy danych) za pomocą jednego kliknięcia – jest odpowiedzią IBM na potrzeby wyrażone przez ekspertów zajmujących się bezpieczeństwem oraz przez ponad 150 klientów firmy z różnych krajów świata, którzy współuczestniczyli w pracach nad systemem przez ostatnie 3 lata. Tak szeroki zakres szyfrowania danych w chmurze jest możliwy dzięki siedmiokrotnemu wzrostowi wydajności kryptograficznej, w porównaniu z poprzednią wersją systemu oznaczoną symbolem z13. Finalnie kryptografia w najnowszych IBM Z jest 18 razy szybsza niż w serwerach opartych na procesorach x86, a jej koszt przy zastosowaniu porównywalnych obciążeń to zaledwie 5% tego, ile trzeba byłoby wydać w przypadku rozwiązań bazujących na x86.

http://www.karasek.pl/rubryki/artykul,7568,mainframe-ibm-z-n...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 536

2 days 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pervasive encryption
szyfrowanie wszystkich danych


Explanation:
HTH

Example sentence(s):
  • Rozwiązania kryptograficzne zastosowane w serwerze IBM Z (noszące nazwę „pervasive encryption”) pozwalają szyfrować przy pomocy jednego kliknięcia wszystkie dane (aplikacji, serwisu w chmurze czy bazy danych).

    https://nt.interia.pl/komputery/news-mainframe-ibm-z-nowy-wymiar-bezpieczenstwa-danych,nId,2418071
    Reference: https://www.computerworld.pl/news/IBM-pokazal-nowy-model-sys...
Piotr Kresak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search