cut-through switched

Polish translation: przełączony metodą cut-through

16:09 Feb 4, 2020
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: cut-through switched
Kontekst: With most services on this router, once a decision has been taken for a packet, the trailing payload of that same packet is more or less cut-through switched.
Biurobob
Polish translation:przełączony metodą cut-through
Explanation:
https://edux.pjwstk.edu.pl/mat/253/lec/main79.html
7. Metody przełączania
Przełączniki mogą wykorzystywać różne metody przełączania. Istnieją cztery podstawowe metody:

Cut-Through;
Fragment-Free;
Store-and-Ibrward;
Intelligent Switching.

Cut-Through

W tej metodzie przełącznik czyta początek ramki (pierwsze 6 bajtów) - adres docelowy - i decyduje, na który port ma wysłać tę ramkę, co natychmiast czyni. Metoda ta daje bardzo małe opóźnienia (ok. 40 mikrosekund) od momentu odebrania pierwszego bitu ramki do wysłania pierwszego bitu na port przeznaczenia. Wadą jej jest możliwość przesyłania ramek biorących udział w kolizji (po pierwszych 6 bajtach informacja o kolizji może nie dotrzeć jeszcze do przełącznika). Jest to mechanizm przenoszący kolizje z jednej domeny kolizyjnej do drugiej, czego chcieliśmy uniknąć stosując przełącznik. Inne zagrożenie to przesyłanie ramek z błędną sumą kontrolną, która dociera do przełącznika na końcu ramki.

https://www.computerworld.pl/news/Co-nowego-w-przelacznikach...
Mechanizm "cut-through" powoduje, że przełącznik sprawdza tylko część nagłówka ramki (14 pierwszych bajtów) przed przekazaniem. Metoda ta jest idealna w przypadku konieczności bardzo szybkiego przekazywania ramek, z minimalnymi opóźnieniami. Przykładem mogą być aplikacje multimedialne (wideo, głos), gdzie nawet błędne ramki w niewielkiej ilości nie wpływają na odbiór usługi przez użytkownika.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Cut-through
Selected response from:

Justyna Zhang
United States
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2przełączony metodą cut-through
Justyna Zhang
2przełączony w typie przetnij-przepuść
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
przełączony w typie przetnij-przepuść


Explanation:
cut-through switch (przełącznik typu przetnij-przepuść)
https://slidex.tips/queue/indeks-hase-angielskich?&queue_id=...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 599

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
przełączony metodą cut-through


Explanation:
https://edux.pjwstk.edu.pl/mat/253/lec/main79.html
7. Metody przełączania
Przełączniki mogą wykorzystywać różne metody przełączania. Istnieją cztery podstawowe metody:

Cut-Through;
Fragment-Free;
Store-and-Ibrward;
Intelligent Switching.

Cut-Through

W tej metodzie przełącznik czyta początek ramki (pierwsze 6 bajtów) - adres docelowy - i decyduje, na który port ma wysłać tę ramkę, co natychmiast czyni. Metoda ta daje bardzo małe opóźnienia (ok. 40 mikrosekund) od momentu odebrania pierwszego bitu ramki do wysłania pierwszego bitu na port przeznaczenia. Wadą jej jest możliwość przesyłania ramek biorących udział w kolizji (po pierwszych 6 bajtach informacja o kolizji może nie dotrzeć jeszcze do przełącznika). Jest to mechanizm przenoszący kolizje z jednej domeny kolizyjnej do drugiej, czego chcieliśmy uniknąć stosując przełącznik. Inne zagrożenie to przesyłanie ramek z błędną sumą kontrolną, która dociera do przełącznika na końcu ramki.

https://www.computerworld.pl/news/Co-nowego-w-przelacznikach...
Mechanizm "cut-through" powoduje, że przełącznik sprawdza tylko część nagłówka ramki (14 pierwszych bajtów) przed przekazaniem. Metoda ta jest idealna w przypadku konieczności bardzo szybkiego przekazywania ramek, z minimalnymi opóźnieniami. Przykładem mogą być aplikacje multimedialne (wideo, głos), gdzie nawet błędne ramki w niewielkiej ilości nie wpływają na odbiór usługi przez użytkownika.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Cut-through


Justyna Zhang
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search