ownership rights

Polish translation: prawo własności

19:15 Jul 31, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / ownership rights
English term or phrase: ownership rights
Bardzo proszę o wytłumaczenie różnicy pomiędzy ownership rights a property rights. Jeśli w kontrakcie jest podpunkt PRAWO WŁASNOŚCI to jak powinno sie to przetłumaczyć?
Agnieszka Gozdek
Polish translation:prawo własności
Explanation:
może to pomoże w wyjasnieniu http://en.wikipedia.org/wiki/Property

--------------------------------------------------
Note added at 1 day16 hrs (2007-08-02 11:35:34 GMT)
--------------------------------------------------

O różnice pomiędzy ownership rights a property rights pozwoliłam sobie także zapytać innych tłumaczy pracujących w j.angielskim. Patrz tutaj wyjaśnienia http://www.proz.com/kudoz/2060794
Selected response from:

Renata Swigonska
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2prawo własności
Renata Swigonska
4poniżej
inmb
4prawa własności
bartek


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prawa własności


Explanation:
a property rights - to prawa rzeczowe / majątkowe

http://lav.proz.com/kudoz/614963

bartek
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1561

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poniżej


Explanation:
Na potrzeby polskiego systemu prawnego nie widzę wielkich różnic. Osobiście tłumaczyłbym ownership rights jako prawa własności a property jako majątkowe.

W sumie można sobie wyobrazić posiadanie praw majątkowych (np praw do czerpania pożytków) bez formalnego posiadania danego przedmiotu.

Jeżeli natomiast spotkałaś się z tym rozróżnieniem w Anglii i dotyczy ono nieruchomości, to prawa do nieruchomości gruntowej zgodnie z angielskim prawem nie można określić jako "ownership" (gdyż cała ziemia teoretycznie jest własnością królowej) co nie przeszkadza w jej swobodnym obrocie, któremu podlegają "property rights".

HTH

inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 824

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
prawo własności


Explanation:
może to pomoże w wyjasnieniu http://en.wikipedia.org/wiki/Property

--------------------------------------------------
Note added at 1 day16 hrs (2007-08-02 11:35:34 GMT)
--------------------------------------------------

O różnice pomiędzy ownership rights a property rights pozwoliłam sobie także zapytać innych tłumaczy pracujących w j.angielskim. Patrz tutaj wyjaśnienia http://www.proz.com/kudoz/2060794

Renata Swigonska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: ach!!! Nie odświeżyłam strony. Przepraszam Cię :(
14 mins

agree  Marek Daroszewski (MrMarDar): zamknąć czas
413 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search