associate notary

Polish translation: notariusz stowarzyszony

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:associate notary
Polish translation:notariusz stowarzyszony
Entered by: makawa

22:34 Oct 17, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: associate notary
ze zdania:
I undersigned Master [imię i nazwisko], associate notary in Rennes hereby confirm...
makawa
notariusz stowarzyszony
Explanation:
Może tak jest w rzeczywiśtosci anglo-amerykańskiej, ale zważywszy że miasto to Rennes - to muszę się odezwać. Jest to bardzo wierne tłumaczenie francuskiego "notaire associé" - co oznacza, że to jest notariusz,ale nie może wykonywać swojej funkcji poza daną kancelarią w której jest stowarzyszony (zrzeszony). Dlatego zazwyczaj podaje się później nazwę i adres kancelarii. Ale to jest notariusz i ma wszelkie związane z tym uprawnienia.
Selected response from:

cynamon
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5notariusz stowarzyszony
cynamon
4mlodszy notariusz
Malina9
3asesor notarialny
Zenzka
2zastępca notariusza
Pawel Gromek


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zastępca notariusza


Explanation:
not that sure though

Pawel Gromek
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Malina9: Zastepca notariusza tez musi byc notariuszem (z kontekstu) wiec zastepca w tym kontkscie wydaje mi sie nielogiczne
45 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mlodszy notariusz


Explanation:
Associate-a junior member of an organization or profession; esp., a lawyer in a law firm usually with fewer that a certain number of years in practice, who may, upon achieving the requisite seniority, receive an offer to become a partner or shareholder (Black's Law Dictionary)

Malina9
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
notariusz stowarzyszony


Explanation:
Może tak jest w rzeczywiśtosci anglo-amerykańskiej, ale zważywszy że miasto to Rennes - to muszę się odezwać. Jest to bardzo wierne tłumaczenie francuskiego "notaire associé" - co oznacza, że to jest notariusz,ale nie może wykonywać swojej funkcji poza daną kancelarią w której jest stowarzyszony (zrzeszony). Dlatego zazwyczaj podaje się później nazwę i adres kancelarii. Ale to jest notariusz i ma wszelkie związane z tym uprawnienia.

cynamon
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 73
Grading comment
dziękuję

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
asesor notarialny


Explanation:
A może tak?
:)


    Reference: http://www.rejent.poznan.pl/asesorzy.php#b
Zenzka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search