qualified alien

Polish translation: uprawniony cudzoziemiec

09:24 Apr 28, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: qualified alien
Everyone who is applying in your household must have or apply for a Social Security number and be either a U.S.
citizen, U.S.
national or have status as a qualified alien.
nnowak (X)
Polish translation:uprawniony cudzoziemiec
Explanation:
Ustawa Welfare Act wprowadzila definicje "grupy kwalifikujacej" (qualified aliens). Jest to mylaca nazwa, poniewaz wiele osob z tej grupy otrzymac bedzie moglo dotacje dopiero po pieciu latach pobytu w USA. Poniewaz jednak wiekszosc programow wymienionych ponizej operuje pojeciem "grupy kwalifikujacej," dobrze jest wiedziec kto do niej nalezy. Do "grupy kwalifikujacej" naleza: posiadacze zielonych kart (rezydenci USA), uchodzcy polityczni, azylanci, ofiary przemocy fizycznej z reki malzonka lub rodzica, ktory jest obywatelem lub rezydentem. Osoby z "grupy kwalifikujacej" moga otrzymac dotacje spoleczne na warunach wymienionych nizej.

http://www.prawoimigracyjne.com/articles/monitor9912.html
Selected response from:

cynamon
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zakwalifikowany / cudzoziemiec /// cudzoziemiec z prawem ubiegania się
bartek
3uprawniony cudzoziemiec
cynamon


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uprawniony cudzoziemiec


Explanation:
Ustawa Welfare Act wprowadzila definicje "grupy kwalifikujacej" (qualified aliens). Jest to mylaca nazwa, poniewaz wiele osob z tej grupy otrzymac bedzie moglo dotacje dopiero po pieciu latach pobytu w USA. Poniewaz jednak wiekszosc programow wymienionych ponizej operuje pojeciem "grupy kwalifikujacej," dobrze jest wiedziec kto do niej nalezy. Do "grupy kwalifikujacej" naleza: posiadacze zielonych kart (rezydenci USA), uchodzcy polityczni, azylanci, ofiary przemocy fizycznej z reki malzonka lub rodzica, ktory jest obywatelem lub rezydentem. Osoby z "grupy kwalifikujacej" moga otrzymac dotacje spoleczne na warunach wymienionych nizej.

http://www.prawoimigracyjne.com/articles/monitor9912.html

cynamon
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 80
Grading comment
Dziękuję.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zakwalifikowany / cudzoziemiec /// cudzoziemiec z prawem ubiegania się


Explanation:
jest cos takiego

qualified alien is a non-citizen whose status on the date of their entry into the U.S. is listed below:

• Lawfully admitted permanent resident (LPR) under the Immigration and Nationality Act (INA);

Exception: Permanent Residents previously admitted under a status in the Refugee group, have eligibility determined the same way as the Refugee’s group without regard to work quarters.

• Asylee granted such status under section 208 of the INA;

• Refugee admitted to the U.S. under section 207 of the INA;

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1993




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search