unconvicted remand

Polish translation: tymczasowo aresztowany (i osadzony w areszcie jako osoba nieskazana)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unconvicted remand
Polish translation:tymczasowo aresztowany (i osadzony w areszcie jako osoba nieskazana)
Entered by: mike23

14:50 Aug 26, 2016
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Letter from a Immigration Removal Centre
English term or phrase: unconvicted remand
"XX was first detained on unconviced remand on 11/10/2008 HMP Brixton. He was sentenced to 5 years in custody for...."
Xeena
tymczasowo aresztowany (w oczekiwaniu na wyrok/na wydanie wyroku)
Explanation:
został tymczasowo aresztowany (w oczekiwaniu na wyrok/na wydanie wyroku)
---

W Polsce tymczasowe aresztowanie, potocznie areszt, to izolacyjny środek zapobiegawczy stosowany wobec podejrzanych lub oskarżonych wyłącznie przez sądy na z góry oznaczony czas.

<zatrzymanie to środek stosowany przez policję i inne uprawnione służby trwający nie dłużej niż 72 godziny.
https://www.zakiewicz-adwokaci.pl/a,21,areszt-zatrzymanie.ht...

O tymczasowym aresztowaniu rozstrzyga sąd na wniosek prokuratora. W wypadku wystąpienia przez prokuratora do sądu z wnioskiem o tymczasowe aresztowanie, zatrzymany musi być doprowadzony przed oblicze sądu w terminie do 48 godzin. Sąd ma 24 godziny na wydanie postanowienia w przedmiocie zastosowania lub nie tymczasowego aresztowania.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2016-08-27 11:29:07 GMT)
--------------------------------------------------

unconvicted prisoners (osoby aresztowane)
http://www.prisonreformtrust.org.uk/Portals/0/Documents/pibs...

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2016-08-27 11:36:24 GMT)
--------------------------------------------------

W UK mamy jeszcze rozróżnienie na: unconvicted, unsentenced and civil prisoners

Jak ktoś się upiera, to w naszym przypadku można użyć terminu (więzień) nieskazany / osoba (osadzona) nieskazana (=unconvicted)

Opcja 2: tymczasowo aresztowany (jako osoba osadzona nieskazana / więzień nieskazany)

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2016-08-27 11:57:40 GMT)
--------------------------------------------------

Opcja 3: został (tymczasowo aresztowany i) osadzony w areszcie jako osoba nieskazana
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3tymczasowo aresztowany (w oczekiwaniu na wyrok/na wydanie wyroku)
mike23
3zatrzymany jako więzień nieosądzony
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zatrzymany jako więzień nieosądzony


Explanation:
Część VII

Nieosądzeni więźniowie

Status więźniów nieosądzonych

94.1 Na potrzeby niniejszych reguł za nieosądzonych więźniów uważa się więźniów przebywających w tymczasowym areszcie na podstawie decyzji sądu do momentu osądzenia, skazania lub wyroku.

94.2 Państwo może uznawać za więźniów nieosądzonych osoby, które zostały osądzone i skazane, jeśli ich odwołania nie zostały jeszcze rozstrzygnięte


Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1720

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
detained on unconvicted remand
tymczasowo aresztowany (w oczekiwaniu na wyrok/na wydanie wyroku)


Explanation:
został tymczasowo aresztowany (w oczekiwaniu na wyrok/na wydanie wyroku)
---

W Polsce tymczasowe aresztowanie, potocznie areszt, to izolacyjny środek zapobiegawczy stosowany wobec podejrzanych lub oskarżonych wyłącznie przez sądy na z góry oznaczony czas.

<zatrzymanie to środek stosowany przez policję i inne uprawnione służby trwający nie dłużej niż 72 godziny.
https://www.zakiewicz-adwokaci.pl/a,21,areszt-zatrzymanie.ht...

O tymczasowym aresztowaniu rozstrzyga sąd na wniosek prokuratora. W wypadku wystąpienia przez prokuratora do sądu z wnioskiem o tymczasowe aresztowanie, zatrzymany musi być doprowadzony przed oblicze sądu w terminie do 48 godzin. Sąd ma 24 godziny na wydanie postanowienia w przedmiocie zastosowania lub nie tymczasowego aresztowania.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2016-08-27 11:29:07 GMT)
--------------------------------------------------

unconvicted prisoners (osoby aresztowane)
http://www.prisonreformtrust.org.uk/Portals/0/Documents/pibs...

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2016-08-27 11:36:24 GMT)
--------------------------------------------------

W UK mamy jeszcze rozróżnienie na: unconvicted, unsentenced and civil prisoners

Jak ktoś się upiera, to w naszym przypadku można użyć terminu (więzień) nieskazany / osoba (osadzona) nieskazana (=unconvicted)

Opcja 2: tymczasowo aresztowany (jako osoba osadzona nieskazana / więzień nieskazany)

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2016-08-27 11:57:40 GMT)
--------------------------------------------------

Opcja 3: został (tymczasowo aresztowany i) osadzony w areszcie jako osoba nieskazana

mike23
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1854
Grading comment
Dziękuję!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search