higher rate care element for help with personal care

Polish translation: wyższy dodatek/składnik z tytułu niesamodzielności przyznawany osobom wymagającym opieki osobistej

08:37 Jun 9, 2018
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: higher rate care element for help with personal care
Pismo z Department for Work and Pensions

Disability Living Allowance is being replaced with Personal Independence Allowance. Please read all of the letter for more information.
You are entitled to:
higher rate care element for help with personal care until...
higher rate mobility component for help with getting around until...
makawa
Polish translation:wyższy dodatek/składnik z tytułu niesamodzielności przyznawany osobom wymagającym opieki osobistej
Explanation:
Inna opcja, bardziej opisowa

Subsistence allowance for disabled persons consisting of a ‘care’ component granted to those needing personal
assistance
and a ‘mobility’ component intended for those needing help in order to move around (‘Disability living allowance’)

Zasiłek na utrzymanie w przypadku niepełnosprawności dzielący się na część
z tytułu „niesamodzielności” przyznawanej wymagającym pomocy osobistej
i na część z tytułu „przemieszczania się” przeznaczonej dla potrzebujących pomocy w poruszaniu się („disability living allowance”)

Selected response from:

Mariusz Koch
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3wyższy dodatek/składnik z tytułu niesamodzielności przyznawany osobom wymagającym opieki osobistej
Mariusz Koch
3wyższe świadczenie opiekuńcze dla opieki pielęgnacyjnej
Frank Szmulowicz, Ph. D.
Summary of reference entries provided
Moving from DLA to PIP
geopiet

  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wyższe świadczenie opiekuńcze dla opieki pielęgnacyjnej


Explanation:
Element jest to czynnik wplywajacy na wysokosc przyznawanego zasilku.
Wyróznia sie 8 takich elementów:
l Basic element - podstawowy element przyznawany dla kazdego, kto spelnia powyzsze warunki
l Lone parent element - element dla samotnych rodziców
l Couples element - element dla osób mieszkajacych w zwiazku partnerskim lub w zwiazku malzenskim
l 30 hour element - jest to element dla osób pracujacych nie mniej niz 30 godzin tygodniowo; malzenstwa opiekujace sie dziecmi moga starac sie o ten element, jesli pracuja 30 godzin lub wiecej i zaden z partnerów nie pracuje mniej niz 16 godzin tygodniowo
l Disability element - jest on przyznawany dla wszystkich osób niepelnosprawnych
l Severe disability element - przyznawany dla osób o wysokim stopniu niepelnosprawnosci
l 50 plus element- element przyznawany dla osób powyzej 50. roku zycia
l Child care element - jest to element dla osób korzystajacych z licencjonowanej opiekunki dla dziecka, maksymalne dofinansowanie moze nawet wynosic do 80 procent kosztów tygodniowych zwiazanych z opieka nad dzieckiem
http://www.tchr.org/derby/index.php?option=com_content&task=...

cccc
Child Care Element (dofinansowanie do opieki nad dzieckiem)

ccccc
Child Tax Credit składa się z kilku elementów:
- family element – jest to podstawowy element dla osób ubiegających się o powyższy zasiłek. Może do tego dojść jeszcze tzw. baby element, w przypadku, kiedy wiek dziecka nie przekracza roku
- child element – jest to dodatek przyznawany osobno na każde dziecko, które się wychowuje
- disability element – jest to dodatek na każde dziecko niepełnosprawne
- severe disability element – jest to dodatek przyznawany na dziecko z wysokim stopniem upośledzenia
http://www.benefity.org.uk/forum/viewtopic.php?t=86

cccccccc
There’s a wide range of help available and you may be legally entitled to services to meet your needs. You may need help with personal care, such as getting in and out of bed, washing and bathing, preparing meals, shopping or cleaning.

https://www.ageuk.org.uk/information-advice/care/find-care-s...

ccccc
Świadczenia opiekuńcze
Zasiłek Pielęgnacyjny
Zasiłek pielęgnacyjny ma na celu częściowe pokrycie wydatków wynikających z konieczności zapewnienia osobie niepełnosprawnej opieki i pomocy innej osoby w związku z niezdolnością do samodzielnej egzystencji.
http://opsmarki.pl/2016/07/31/zasilek-pielegnacyjny/

cccc
Świadczenia opiekuńcze
Zasiłek pielęgnacyjny przysługuje:
niepełnosprawnemu dziecku;
osobie niepełnosprawnej w wieku powyżej 16 roku życia, jeżeli legitymuje się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności;
osobie, która ukończyła 75 lat,
osobie niepełnosprawnej w wieku powyżej 16 roku życia legitymującej się orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, jeżeli niepełnosprawność powstała w wieku do ukończenia 21 roku życia
Zasiłek pielęgnacyjny przysługuje w wysokości 153 zł miesięcznie.
http://opsmarki.pl/2016/07/31/zasilek-pielegnacyjny/

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1268

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wyższy dodatek/składnik z tytułu niesamodzielności przyznawany osobom wymagającym opieki osobistej


Explanation:
Inna opcja, bardziej opisowa

Subsistence allowance for disabled persons consisting of a ‘care’ component granted to those needing personal
assistance
and a ‘mobility’ component intended for those needing help in order to move around (‘Disability living allowance’)

Zasiłek na utrzymanie w przypadku niepełnosprawności dzielący się na część
z tytułu „niesamodzielności” przyznawanej wymagającym pomocy osobistej
i na część z tytułu „przemieszczania się” przeznaczonej dla potrzebujących pomocy w poruszaniu się („disability living allowance”)




    Reference: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2...
    Reference: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2...
Mariusz Koch
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56




Reference comments


1 hr peer agreement (net): +1
Reference: Moving from DLA to PIP

Reference information:
PIP (Personal Independence Payment) is the benefit that’s gradually replacing DLA (Disability Living Allowance).

You’ll carry on getting DLA if you were 65 or over on 8 April 2013. For everyone else aged 16 and over, DLA will stop and you’ll need to claim PIP instead - even if you have a ‘lifetime’ or ‘indefinite’ award for DLA.

You won’t automatically move over to PIP. You’ll get a letter from the Department for Work and Pensions (DWP) asking you to make a new claim.

It’s important to fill in the claim forms correctly so that you get the right amount of PIP. Talk to an adviser at your nearest Citizens Advice if you need help doing this.

https://www.citizensadvice.org.uk/benefits/sick-or-disabled-...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-06-09 09:44:58 GMT)
--------------------------------------------------

How much is Personal Independence Payment?
PIP is tax-free. Payment is usually made directly into a bank account, building society account, Post Office account, or National Savings account. The April 2018 rates are:

Daily Living Component:
Standard rate - £57.30 per week.
Enhanced rate - £85.60 per week.

Mobility Component:
Lower rate - £22.65 per week.
Higher rate - £59.75 per week.

https://patient.info/health/personal-health-budgets/personal...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 539

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
44 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search